Klacht: Operatie rekening met het eigen risico verrekend

op 06 september 2017 over CZ in de categorie Verzekering

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Na een door verwijzing van mijn huisarts, ben ik naar mijn Chirurg in Duitsland gegaan. Na diverse onderzoeken kwam een diagnose eruit. Een zyste aan de knookwortel van mijn rechterhand. Dit moest ge opereerd worden, dus ook in Duitsland. Na een akkoord verklaring van het cz, stond in het scrhijven dat ik het bedrag van € 2.858,46 volledig vergoed zou krijgen. k ben cronisch ziek en aanvullend verzekerd. Nu heeft het cz deze rekening met het eigen risico verrekend. Ik wist dit niet en sta nu echt slecht ervoor. Mijn eigen risico moet eigenlijk al verbruikt zijn naar diverse andere behandelingen van mrt enz. Zelf kan ik dit niet goed plaatsen.
Het cz heeft aan mij een bedrag overgemaakt van € 2.489,11.
Ik zou dus zelf nog een bedrag van €369,35 aan mijn arts moeten betalen. Ik weet niet hoe ik dit moet voldoen. Ik vindt dit niet passend.
Maandag moet ik weer naar de Chirurg ik weet niet eens hoe ik hem moet mededelen omdat mij dit behoorlijk pijnlijk is.

Gewenste Oplossing:

Ik zou het prettig vinden als men beter wordt geinformeerd. Er vooraf een korrekte afhandeling plaats kan vinden zo dat een mens niet voor verrassingen komt te staan. Ik ben tevreden als het cz mij een ander voorstel zou kunnen doen en de rekening van de operatie volledig betaald aan mij zodat ik dit korrekt kan overwijzen aan mijn arts. Bovendien het eigen risico anders wordt verrekend.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar CZ over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door CZ in behandeling genomen

Bericht van CZ

2 maanden geleden - Beste Patricia, Ik begrijp uit jouw klacht dat je ontzettend teleurgesteld bent over de verrekening van het eigen risico met de kosten van je operatie in Duitsland. Jouw klacht hierover geef ik door aan mijn collega's van team Klachten en Geschillen. Zij nemen binnen vijf werkdagen contact met je op hierover. Groeten, Dagmar Medewerker Webcare

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat CZ een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

CZ

Heeft op 09 oktober 2017 om 11:58 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Patricia Eggen