Klacht: Opdringerige verkoper

op 18 augustus 2018 over Sanders Meubelstad in de categorie Meubelwinkels

Hoi,

We weten allemaal dat de verkopers in de woonwinkels, over het algemeen, vrij direct kunnen zijn. Echter sloeg de verkoper, die zichzelf de eindverantwoordelijke noemde, in de winkel van Sanders Meubelstad in de Villa Arena werkelijk alles. Begrijp goed, dat ik zelf Sales Manager ben en de kneepjes van het vak goed ken. Maar deze man moet eigenlijk per direct gestopt worden.

Hij begon met overdreven complimentjes, vervolgens deed hij mij een unieke aanbieding van 15% korting, omdat er een VIP-avond geweest was. Na onderzoek bleek dat dit onjuist was. Ook was de 15% geen 15% maar, 12%. Dit hebben wij achteraf kunnen berekenen. Tot slot gaf ik aan écht geïnteresseerd te zijn in de bank, maar niet direct wilde beslissen. Reden hiervoor is dat wij rustig willen nadenken over een dergelijke investering. Ik gaf aan dat als hij zelfs 400 euro korting gaf, ik er alsnog over wilde nadenken. Dit vond hij maar vreemd. Dus ik vroeg tot wanneer is de offerte geldig, waarop de man antwoordde met: ‘nu’. En het daarbij liet.

Verder geen klachten de winkel. Kwaliteit was goed en we denken er alsnog serieus na om de bank te kopen. Echter niet in de Villa Arena vestigingen vanwege deze vervelende en opdringerige verkopermanager.

Tot slot was hij ook nog een nieuwe werknemer aan het inwerken en dit vind ik persoonlijk best heftig. Hij krijgt op hele verkeerde manier les in het verkopen.

Naar mijn mening gaat het in het verkopen van diensten of producten om de behoefte van de klant te koppelen met de eigenschappen van de dienst of product.
Wanneer hij ons de ruimte had gegeven om even na te denken waren wij zeker terug gekomen om de bank te kopen.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Sanders Meubelstad

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Sanders Meubelstad nog niet in behandeling is genomen.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Sanders Meubelstad in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door CareldG