Klacht: Onzorgvuldigheid Douane tijdens 100% controle.

op 28 november 2016 over Douane in de categorie

Tijdens mijn terugreis naar NL vanuit PBM op 17-11-2016 ben ik 2x onterecht aangehouden voor een 100% controle. Dit was al de zoveelste keer op het traject PBM-AMS,maar goed. Dit maal ging het mij echt te ver !!

Na het inchecken bij de Business class balie op Zanderij werden wij er uit gepikt \”steekproef\” voor controle. Na een uur waren we weer vrij om onze reis voort te brengen.

Bij aankomst na een een lange nachtvlucht kwam ik aan in de hoop snel thuis te zijn en lekker uit te rusten van een vermoeiende reis.
Maar niets was minder waar, WEDEROM een 100% controle!!
schijnbaar was het personeel van Zanderij niet overtuigt van onze onschuld.

Het is natuurlijk te begrijpen dat je na zo een lange vlucht geen zin hebt in nog een 100% controle (zonder enige aanleiding) maar er viel weinig aan te doen.

Na het uitstappen werden wij meteen in een kamer geplaatst voor de controle. De zogenaamde controle heeft ruim 2UUR !!! in beslag genomen, waarbij dus ook mijn koffer werd doorgezocht in een andere ruimte. Ik mocht Daar NIET bij zijn van het personeel dus ik had ook geen idee wat ze in mijn koffer deden.

Na de 2 uur durende \”controle\” mochten we onze reis naar huis vervolgen, dit zonder enige excuus voor het oponthoud of dergelijke.

Ik had een bagage vrijstelling van 32KG en mijn koffer was propvol.
Ook zaten er flessen Ketjap (zelfgemaakte marinade) en nog meer vloeibare producten die ik zorgvuldig in handdoeken en zakjes had gezet om lekken te voorkomen. Echter toen in thuis kwam was het kwaad al geschied.. Mijn koffer was volledig overhoop gehaald en alle flessen marinade en orgeade (amandeldrank) ect waren stuk voor stuk opengemaakt (voor controle neem ik aan) en zeer slecht dichtgemaakt, ook de handdoekjes en zakken had het Douane personeel er niet omheen gewikkeld. Met dunne plastic is dit natuurlijk niet zo slim in een overvolle koffer. Maar nu blijkt dat door het onzorgvuldig handelen van het Douane personeel mijn telefoon(Iphone 7 128 Goud) en tablet(samsung galaxy view 32) die ik voor mijn verjaardag had gekregen en in me koffer zaten totaal doorweekt zijn geraakt en tevens zijn de beeldschermen door hardhandig te werk gaan, helemaal kapot.
Dit vind ik echt een kwalijke zaak en ik hoop dat de douane het serieus neemt ! want dit is zeer onprofessioneel.

Ik ben tevreden wanneer mijn telefoon en tablet volledig vergoed worden en ik ook een excuus krijg betreft het nalatig handelen van het douane personeel.

7 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar Douane over deze klacht.

6 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Douane in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door nbolly