Klacht: onvriendelijk personeel Siebel

op 22 juli 2012 over Siebel juweliers in de categorie Juweliers

Omdat ik onlangs bijna mijn gouden diamanten ring verloor besloot ik vandaag een juwelier te bezoeken om mijn gouden diamanten ring te verkleinen.

Ik ben daarbij onaangenaam verrast door de slechte en onvriendelijke service van de medewerkers.

Bij binnenkomst heb ik de vraag gesteld of het mogelijk is, mijn ring te verkleinen. Ik werd direct gewezen op de zeer lange levertijd. Als klant wilde ik hierdoor eigenlijk al direct vertrekken, maar ik besloot te vragen of ze de maten konden opnemen. Met tegenzin werd dit gedaan. Ik gaf vervolgens aan al meerdere artikelen gekocht te hebben, waaronder de ring zelf. Mij werd door de medewerkster (al bladerend door een boek) op een niet klantvriendelijke manier aangegeven dat naar schatting ergens tussen een half jaar of een jaar ze niks meer voor de aankoop konden doen aan de prijs.
Daarom besloot ik te vragen naar de prijs. Dit kon ze niet terugvinden dus, verzon ze zelf ter plekke een meerprijs op een verkleining van een zilveren ring.

Ik ben vervolgens naar andere winkel gegaan, waar ik uitermate goed ben geholpen. Ik werd keurig apart genomen en vriendelijk te woord gestaan. Er werden ringen van dezelfde soort in diverse kleine maten bij mij om gedaan om zodoende te laten voelen welke het best past. Ik werd uitvoerig geïnformeerd over alle mogelijkheden. En ik voelde mij als klant goed geholpen.
Na mijn bezoek, ben ik teruggegaan naar Siebel om aan te geven dat ik het jammer vond hoe ik ben geholpen. Hier had de medewerkster direct mijn onvrede kunnen wegnemen door iets te noteren of anderszins de klacht serieus tot zich te nemen en de klant gehoord te laten voelen. Dit in tegenstelling tot de werkelijkheid, waarbij ze niets zei.

Waarom vertel ik dit. Ik werd bij de vorige aankoop ook al gedwongen tot 3 keer toe (door fouten bij Siebel) terug te komen, wat ik als uitermate vervelend heb ervaren, maar toen niet heb aangegeven.

Ik wilde het nu het een tweede maal gebeurd toch de vervelende ervaring delen, omdat ik het zeer jammer vindt hoe klanten bij Siebel worden benaderd en geholpen. Klanten doen over het algemeen dure aankopen en het is prettig om bij aankopen goed wordt ingelicht en ondersteund.

Ik hoop dan ook dat medewerkers bij Siebel die klantcontact hebben, daarin worden getraind.

Excuses en ik hoop dat Siebel haar personeel zal trainen.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Siebel juweliers in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Siebel juweliers een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door nicoline01