Klacht: Onvriendelijk behandeld aan de telefoon

op 08 februari 2018 over Engie in de categorie Energieleveranciers

Hallo,

Ik wil een klacht indienen tegen ENGIE Energie.

Ik ben sinds een aantal maanden werkloos geworden en zit hierdoor in de WW.

Hierdoor kon ik in december de rekening niet betalen, in januari hebben wij de rekening over gemaakt maar perongeluk met het factuurnummer van de maand Januari.
Kregen te horen dat dit ook niet verrekend kon worden met de maand December i.v.m. het verkeerde factuurnummer.

Enkele dagen terug hebben wij een brief ontvangen dat wij de rekening moesten betalen voor morgen. Wij hebben hier achter aan gebeld om te vragen of het misschien in 2 keer kon aangezien ik heel veel geld heb moeten inleveren sinds mijn ontslag. Wij kregen hier op te horen dat de rekening voor vrijdag betaald moest worden, betaalden wij deze niet voor vrijdag dan zouden wij afgesloten worden en zouden wij geen klant meer mogen zijn bij ENGIE.

Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurd, Met de eindafrekening hebben wij ook gevraagd of dit in termijnen kon waarop ik te horen kreeg dat dat niet mogelijk was en het maar in 1 keer moest betalen. Ik heb toen tegen die Mevrouw gezegd dat als ik geen geld heb dat ik ook niks kan betalen, met een verontwaardigde zucht van Mevrouw heb ik het alsnog voor elkaar gekregen om dit alsnog in 3 keer te mogen betalen.

Ik vind dit geen manier van omgaan met uw klanten en voel mij ook zeer zeker genoodzaakt om over te stappen en uw dreiging voor te zijn.

Ik zal nooit meer tevreden zijn over ENGIE maar misschien is het wel handig om de mensen aan de telefoon een cursus te geven over hoe je om gaat met mensen.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Engie over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Engie in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Engie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Engie

Heeft op 09 februari 2018 om 15:54 geantwoord

Dag mevrouw Hendrikse, ik hoorde zojuist dat u inmiddels een uitgebreid gesprek heeft gehad met een van onze medewerkers. Ik hoop dat alles nu is opgelost en uitgesproken. Zoals toegezegd bespreken wij dit ook nog met de medewerker waarmee u zo'n vervelend gesprek heeft gevoerd. Vriendelijke groeten, Carla Kühne, Klachtenafdeling ENGIE.

Alle klachten die gemeld zijn door FCTWENTER