Klacht: Onvolledige informatieverstrekking en slecht werkende wifi

op 01 oktober 2016 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Enige tijd geleden stapte ik over op internet van Tele 2 en nam tevens een abonnement op digitale televisie. Voordat ik besloot om over te stappen, had ik telefonisch informatie ingewonnen om er zeker van te zijn dat ik met genoemde producten draadloos kon internetten en televisie kon kijken, want gedraad aansluiten was geen optie. Dit bleek geen enkel probleem; veel mensen kozen volgens de verkoper om die reden voor internet en tv van Tele 2. Enkele weken na ontvangst wilde ik de tv aansluiten, maar ik kwam er niet uit hoe en belde Tele 2. De medewerker gaf aan dat ik alleen draadloos televisie kon kijken wanneer ik voor 50 euro een apparaatje kocht om in te pluggen in de televisie. Ik protesteerde dat mij dit bij aanschaf van het product niet was verteld en dat ik achteraf dus noodgedwongen op extra kosten werd gedreven. Volgens de medewerker was ik natuurlijk vrij om het apparaatje elders goedkoper aan te schaffen, maar in dat geval zou ik bij storingen van Tele 2 geen ondersteuning krijgen. Ik heb aangegeven dat ik hieruit de conclusie trek dat ik een product heb gekocht, maar niet op de hoogte was dat ik nog een ander product moest aanschaffen om het te laten werken en dat ik vervolgens de extra kosten niet kon beperken omdat ik voor service was aangewezen op de (duurdere) variant van Tele 2. Ik wilde mijn abonnement dan ook opzeggen. Dat kon echter niet meer, want de zichttermijn was al verstreken en ik moest een flinke som geld betalen om het abonnement te annuleren.

Met mijn internetabonnement verliep het al niet veel beter. Sinds medio mei heb ik voortdurend problemen met de wifi-verbinding: deze valt steeds weg of werkt helemaal niet. Vele malen nam ik hierover contact op met Tele 2, maar kreeg steeds dezelfde adviezen: modem resetten en ander kanaal instellen (want het was érg druk op de digitale snelweg). En toen dat niet hielp: alle electrische apparaten het huis uit, of in ieder geval ver uit de buurt van het modem plaatsen. En toen dat niet hielp: misschien lag het aan mijn laptop? De wifi op mijn laptop werkt echter prima op andere netwerken. Andersom hebben andere apparaten wel hetzelfde probleem met mijn wifi. Ik heb daarom Tele 2 gebeld en voorgesteld om mijn abonnement te annuleren, zodat ik terug kan naar één van de vele providers, waarbij ik voorheen nooit problemen had met de wifi-verbinding. Opzeggen kon natuurlijk, maar wederom voor een flinke afkoopsom. Mijn argument dat ik niet meende te moeten betalen voor een dienst die niet functioneert, werd gepareerd met de uitleg dat Tele 2 wifi wel aanbiedt, maar de werking ervan niet kan garanderen. Waarom wifi alleen via Tele 2 problemen oplevert, wilde Tele 2, uiteraard op mijn kosten, wel onderzoeken.

Ik kan dan ook niet anders, dan concluderen, dat ik bij aankoop vals ben voorgelicht en voor een kleine 500 euro ben opgelicht. Tele 2 verkoopt meer abonnementen dan capaciteit en wentelt het capaciteitsprobleem vervolgens af op het risico van de gebruiker. Dat is net zoiets als meer kaarten verkopen dan zitplaatsen en vervolgens zeggen dat je ook niet gerekend had op zoveel belangstelling. Dat opgeteld bij de arrogantie waarmee iedere keer dezelfde riedeltjes worden afgedraaid, kan ik alleen maar adviseren niet met dit bedrijf in zee te gaan.

Kosteloos annuleren van mijn abonnement internet en digitale tv en terugbetaling van de betaalde abonnementskosten digitale tv.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tele2

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tele2 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Valine