Klacht: Onvolledige diagnose gesteld voor centrale deurvergrendeling mijn auto VW Fox bj 2007

op 22 augustus 2017 over Auto Borchwerf in de categorie Autodealers

Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening VW Fox bj 2007 defect.

Hiervoor ben ik medio 13 juni 2017 naar de VW dealer Borchwerf te Bergen op Zoom gegaan.

In 1e instantie bleek het te gaan om een defect in de zender/ontvanger in de sleutel danwel in de auto; kosten euro 165,-
Dit moest worden besteld; ik ging accoord

Blijkt dat het toch niet lag aan de zender/ontvanger want na het stellen van een (volgende) diagnose bleek het een kabelboom te zijn; totale kosten euro 765,-. Het onderdeel heb ik laten bestellen. Dit bleek niet voorradig en is op backorder gegaan. Dit duurde een aantal weken. Ik was niet blij, maar daar was niets aan te doen.

Op 24 augustus (kabelboom was binnengekomen) de auto gebracht ter reparatie.
In de middag werd ik door de dealer gebeld dat er, naast de kabelboom, nog een ander onderdeel kapot zou zijn (een soort van aansturingsmodule). Totale kosten zou oplopen naar net onder euro 1000,-
De dealer gaf aan dat de prijs al een beetje ‘geknepen’ was

Ik ben boos over de onvolledigheid in het stellen van de diagnose met voor mij verregaande gevolgen. Mijn klacht is dan ook gericht aan de diagnosticus (en diens direct leidinggevende) die aan mijn auto heeft gewerkt.

Eerst euro 165,-, daarna euro 765,-, nu naar euro 1000,-
Werd er bij de 1e keer een juiste diagnose gesteld met een bepaalde prijskaart, zoals euro 1000,- (wel of niet geknepen prijs), dan had ik aan de voorkant nog een keus kunnen maken over het wel of niet laten repareren.
Nu sta ik met mijn rug tegen de muur: Zou ik niet accoord gaan met de vervanging van een kapotte aansturingsmodule, ben ik euro 765,- armer en een niet werkend centrale portiervergrendeling.
Na mijn onvrede te hebben geuit aan de dealer ben ik accoord gegaan met het vervangen van de aansturingsmodule, immers ik had geen keus: OF euro 1000,- armer met een werkend centrale portiervergrendeling OF euro 765,- zonder een werkend centrale portiervergrendeling!!

De dealer heb ik aangegeven dat er een klacht komt over de wijze van het stellen van de diagnose.

1) Een werkend centrale portiervergrendeling met afstandsbediening en coulance van de dealer (in de totale prijs) vanwege een niet juiste cq onvolledige diagnosestelling.

2) Dat de monteurs dusdanig zijn opgeleid dat ze in staat zijn juiste diagnoses te stellen, en niet pas na een keer of 3 proberen. Dit kost de klant onnodig geld

Alle klachten die gemeld zijn door Wim Hartman