Klacht: onverwacht factuur voor pakket uit USA

op 03 augustus 2017 over FedEx in de categorie Koeriersbedrijven en post

Onlangs een onverwachte huwelijkscadeau gekregen uit USA ter waarde van +/- 50 USD via FEDEX. Na 2 weken kreeg ik een onverwachte factuur om 19.67 euro te betalen voor BTW en invoerrechten. De inhoud was als ‘cadeau ‘ vermeld op de documenten.
Fedex heeft mij niet van tevoren ingelicht van een verzending uit USA waarvoor ik BTW/invoerrechten moest betalen. Ik werd gedwongen dit bedrag te betalen zonder enige voorkennis te hebben gehad.
Hoe kan iemand zich tegen zulke ongewenste praktijken beschermen?
1. Ik heb niet gevraagd voor een cadeau en versonderstel de verzender ter goede trouw en met de beste intenties heeft gestuurd. Ongeacht dit, dwingt Fedex mij de openstaande bedrag te betalen.
2. De verzender is niet op de hoogte gesteld door FEDEX om de BTW / invoerrechten te betalen. Hierdoor wordt automatisch de ontvanger belast en geacht te betalen zonder enige voorkennis van de verzending.
3. Fedex verzaakt de uitstaande kosten eerder te vermelden aan ontvanger voordat het pakket wordt afgeleverd. dus geen optie om te weigeren.
4. Fedex maakt misbruik van de onwetendheid van de ontvanger door niet voortijdig de extra kosten te vermelden.
5. Fedex verweer naar mij is de kosten wederom te verhalen op diegene die mij het cadeau toestuurde. Een onethische oplossing. De desbetreffende persoon heeft mij met goede en warme intenties verstuurt. Hiervoor ben hun dankbaar en zal geen verdere stappen ondernemen om de extra kosten op warme gever te verhalen.
6. Fedex moet zulke procedures in hun systeem verbeteren zodat in de toekomst niet meer slachtoffers de dupe worden van hun praktijken.

Geen goed woord voor Fedex procedures en manier van afhandeling. Toch maar zelf betaald.

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over FedEx

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over FedEx nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Gerard Geurts