Klacht: Onverwacht 79,- euro van mijn rekening gehaald.

op 16 september 2016 over Zorgtoeslag.nl in de categorie Adviesbureau

Ik heb een beetje uitgezocht wat dit voor een bedrijf is. Dit zijn gewoon oplichters, ongeacht wat een ander zegt. Zij betalen ervoor om het eerste zoekresultaat bij Google te zijn op de zoekopdracht “zorgtoeslag aanvragen”. Alles ziet er gelikt uit en als je nietsvermoedend bent denk je dat je op een site van de overheid zit. Je ontvangt ook een bevestiging van “jouwtoeslagen.info”, zoals je bij de belastingdienst alles onder “mijn toeslagen” kunt vinden. Zij vullen automatisch de gegevens die jij invult in bij de belastingdienst, waarvan jij dus denkt dat je dat net zelf gedaan hebt, en sturen je hier ook een bevestiging van in pdf van de overheid. Maar ik heb ze nooit toestemming gegeven geld van mijn rekening af te schrijven dit werd ook niet vermeld. Mijn rekeningnummer heb ik alleen ingevuld om de daadwerkelijke zorgtoeslag op te ontvangen. Ik heb het bedrag gestorneerd en verheug me op de incassobrieven die gaan komen zoals ik las dat bij anderen is gebeurd want ik kan en ga dit nooit betalen. Zal hiermee graag naar de rechter gaan uit principe. Dit is pure internetfraude tussen de mazen van de wet.

Wanneer zij mijn geen bedragen in rekening brengen en stoppen met deze oplichraktijken.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Zorgtoeslag.nl

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Zorgtoeslag.nl nog niet in behandeling is genomen.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Zorgtoeslag.nl in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Zorgtoeslag.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Zorgtoeslag.nl

Heeft op 02 februari 2017 om 10:21 geantwoord

Geachte,

Wij betreuren het dat onze dienstverlening niet naar uw tevredenheid is. Wij betreuren het ook dat u hierover niet direct met ons contact hebt gezocht zodat we tot een oplossing hadden kunnen komen. Uit uw klacht blijkt dat er toch een aantal misvattingen bestaan die wij graag hadden weggenomen.

Als intermediair zijn wij gespecialiseerd in het verwerken en indienen van aanvragen, wijzigingen en stopzettingen voor de zorgtoeslag. Bezoekers van onze website kunnen desgewenst gebruik maken van de service die wij aanbieden. Daarvoor rekenen wij eenmalige verwerkingskosten, hetgeen onder iedere stap van het stappenplan wordt vermeld. Daarnaast moet er expliciet akkoord worden gegaan met deze kosten. Doet u dat niet, dan krijgen wij geen gegevens van u binnen en zullen wij geen dienst aan u leveren.

Nadat u gebruikt had gemaakt van ons stappenplan is er een bevestiging van deze dienstverlening per e-mail verstuurd. Daarin wordt, net als op de website, vermeld dat er een annuleringstermijn van 14 dagen is. Wij hebben van u in die periode geen bericht tot annuleren ontvangen, waardoor wij voor u de aanvraag hebben gecontroleerd, verwerkt en ingediend.

Naar onze mening laten onze website en dienstverlening aan duidelijkheid niets te wensen over. We betreuren het dat de informatie op de website, in het stappenplan en in de bevestigingsmail u zijn ontgaan, maar kunnen hiervoor niet verantwoordelijk worden gehouden.

We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Zorgtoeslag.nl

Heeft op 02 februari 2017 om 11:58 geantwoord

Bericht van Zorgtoeslag.nl 02 februari 2017 om 11:56
Wijzigen Verwijderen
Deze klacht is op 16 sept 2016 ingediend. De eerste reactie die ik kreeg was dat zorgtoeslag.nl mijn klacht niet in behandeling wilde nemen. Nu krijg ik op 2 feb 2017 deze reactie. En waarom is dat? Waarschijnlijk voor de volledigheid omdat er na het ontvangen van een paar e-mails van \"Ultimoo incasso\" een juridische prodecedure opgestart is. Het zal me niets verbazen al Ultimoo incasso ook gewoon een bv'tje onder eigen bewind is waar zij zsm de 79,- naar 119,- kunnen verhogen. Ik sta onder bewindvoering van schuldhulpverlening en ben zelf niet in staat betaalafspraken te maken. Ben benieuwd hoeveel geld hier nog bij gaat komen. Ik ben in juli 2016 met schuldhulpverlening in contact, en het is nu bijna rond. Helaas zijn in deze tijd de schulden wel bijna verdubbeld door \"buitengerechtelijke kosten\".

Alle klachten die gemeld zijn door Mark1976