Klacht: Onvermelde kosten

op 18 april 2017 over Fietsenwinkel in de categorie Fietsenwinkel

Fiets besteld in de winkel in Amsterdam-Westpoort. Bij afhalen bleek dat er “afleverkosten” bijkomen. Helaas is mij dat niet verteld op het moment dat de winkelmanager de bestelling invoerde. Ik dacht dat dit soort vakantiewinkel praktijken nu toch wel uitgebannen waren. Op mijn opmerking dat ik er over dacht om de fiets niet af te nemen kreeg ik van dezelfde winkelmanager te horen:”Dat moet je zelf weten”.
Wat een gebrek aan service en een totaal gebrek aan klantvriendelijkheid of betrokkenheid.
Eens maar NOOIT meer iets kopen bij deze winkel.
Henk

Fiets wordt afgeleverd zonder afleverkosten en bezorgkosten

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Fietsenwinkel

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Fietsenwinkel in behandeling genomen

Bericht van Fietsenwinkel

6 maanden geleden - Beste Henk, Vervelend om te horen dat je voor deze onaangename verrassing kwam te staan. We begrijpen dat dit geen fijne ervaring moet zijn geweest. Wat betreft de afleverkosten: wij zorgen ervoor dat je fiets volledig fietsklaar gemaakt wordt van onze winkels afgeleverd wordt. Onze gediplomeerde monteurs stellen je fiets helemaal af. Vervolgens worden voor je deur of in onze winkel de pedalen op de fiets gedraaid en het stuur recht gezet. Je betaalt hier afleverkosten voor. De afleverkosten van je fiets of de verzendkosten van je accessoires staan altijd vermeld bij het product dat je bestelt en bij het afrekenen. Er zijn ook producten die we gratis afleveren. Ook dit ziet je dan staan bij het betreffende artikel. Mocht je hier nog verdere vragen over hebben hoor ik dit graag. Met vriendelijke groet, Maarten - Fietsenwinkel.nl

Reactie van de melder van de klacht Hbeekh

6 maanden geleden - Beste Esther of Maarten, Een reactie. Dat had ik niet meer verwacht na week. Los van het feit dat ik afleverkosten zo wie zo een vreemde zaak vind (je koopt iets wat klaar is of ga naar IKEA dan weet je dat je een bouwpakket krijgt). Deze werkwijze vindt ik bedenkelijk (net als bij een auto aflevering en "service"kosten bij concert tickets). Maar de 2 punten die mij bij deze bestelling in het verkeerde keelgat schoten: 1) Het feit dat ik niet op de hoogte gebracht ben van deze kosten. De winkel"manager" heeft de bestelling ingevoerd. Ik heb deze kosten niet gezien, niet medegedeeld gekregen en niet kunnen goedkeuren. Anders was het geweest wanneer ik zelf via de webshop besteld had. Dan had ik wel of niet vooraf akkoord kunnen gaan. Nu stond ik bij de aflevering voor een voldongen feit. 2) De zeer klantonvriendelijke en ongeïnteresseerde houding van deze winkel"manager". Op mijn opmerking dat ik er over dacht de bestelling niet af te nemen werd gereageerd met de opmerking in de trant van doe wat je niet laten kan. Dit was voor mij de druppel die de emmer deed overlopen. Volgens mij hoort deze winkel"manager" niet in een winkel thuis of moet nodig op een cursus. Mvg Henk Beekhuizen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Fietsenwinkel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Fietsenwinkel

Heeft op 26 april 2017 om 11:49 geantwoord

Beste Henk,

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat eventuele bijkomende kosten niet worden vermeld als je een fiets besteld, waarvoor onze excuses. Nu de bestelling is geannuleerd kunnen we je helaas ook geen oplossing meer bieden. We horen het graag als we nog iets voor je kunnen doen.

Mvg,
Stefan - Fietsenwinkel.nl

Heeft op 26 april 2017 om 19:02 geantwoord

Stefan,
Erg makkelijk om je op deze manier je er vanaf te maken. Ik had dus eerst iets moeten accepteren wat ik niet wist en daarna had ik moeten reclameren met het risico op jullie service te stuiten? Een winkel met werkelijke service had gezocht naar een oplossing. Wat was jullie oplossing dan geweest wanneer ik de bestelling niet had geannuleerd?

Henk

Alle klachten die gemeld zijn door Hbeekh