Klacht: Onverandwoord bezig met een risicogroep

op 18 maart 2020 over Roompot in de categorie Vakantieparken

Ik heb voor mijn ouders een midweek destijds geboekt voor aankomende week (23 tm 27 maart). Mijn ouders zijn 70 en 73 jaar en wou hen een zorgeloos vakantie aanbieden. Echter zijn we nu middenin een virus beland die zich als een gek over het land verspreid. Ze zitten in een risicogroep (70plus) en risico provincie (Weert) waar de verspreiding juist hoger ligt dan bij ons. Toch blijft roompot gewoon open. Ik heb maandag geprobeerd te bellen. Geen contact! Dinsdag meerdere malen, maar uiteindelijk na 40 minuten wachten toch iemand aan de lijn gekregen. Ik wou graag de boeking om willen boeken. Dit kon volgens hen, maar wel met een 288 euro minimaal extra betalen. Dit was volgens haar ook in het naseizoen (november december etc). Ik ben flexibel genoeg geweest en heb ze nog aangeboden of het zelfs mogelijk was om een andere vakantiepark in die periode te beschikken. Ook dit was niet mogelijk tenzij je dus een flinke kosten extra wilt betalen. Annuleren was volgens haar het goedkoopste. Ik zou dan 90 procent kwijt zijn aan annuleringskosten. Ofwel wij hebben geen keus? Ik vind dat Roompot onverantwoord bezig zijn en zeker met zo’n kwetsbare doelgroep. Ze laten zichzelf zien dat geld alles is en de mensen niks in tel hebben. Ik heb alle opties voor hen besproken en zelfs geprobeerd dezelfde datum voor volgend jaar te bespreken of andere park of zelfs in de hele koude maanden een datum te prikken. Geen enkele optie is bij hen open! Kijk even naar de cijfers In totaal zijn er nu 2051 positief geteste personen in Nederland. 58 mensen zijn overleden. En De leeftijd van de overledenen ligt tussen 63 en 95 jaar. Ik bedoel maar! Geen enige stukje verantwoording. Alleen maar geld uit de mensen kloppen. Dat is hun service blijkbaar!

Graag wil ik mijn geld en borg terug. Ik had de optie om de boeking om te boeken en heb ze flexibel benaderd met alle mogelijkheden van dien. Dit was blijkbaar niet mogelijk tenzij je een flinke bedrag bij moest betalen van zo'n 288 euro of meer. Hier trap ik niet in. Ze spelen met je en laten je volledig koud. Niet de verantwoording nemen op een risicogroep is wel het ergste wat je kunt bedenken als vakantiepark.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Roompot over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Roompot in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Roompot een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Roompot

Heeft op 18 maart 2020 om 16:19 geantwoord

Heeft op 18 maart 2020 om 16:27 geantwoord

Standaardbericht Roompot:

Wij begrijpen dat u graag de mogelijkheden wenst te bespreken over uw verblijf. Op dit moment is het erg druk en proberen wij met man en macht onze gasten te helpen en te woord te staan.

Wij raden u aan ons een mail te sturen en de gewenste verblijfsperiode te vermelden. Onze collega's kunnen de beschikbaarheid voor u controleren en u laten weten of hier kosten aan verbonden zijn.

Wij danken u voor uw begrip en zullen aan de hand van uw mail zo snel mogelijk contact met u opnemen.

Jongens dit werkt niet! Dit is weer zo'n standaardbericht. Kopieer en plakwerk dus! Ik heb alles besproken via de tel en nu moet ik weer per mail benaderen? Welk mailadres? Dat staat er zelfs niet bij! Telefonisch wil ik ze wel benaderen, maar dan hoop ik dat ze mij bellen.

Alle klachten die gemeld zijn door Polles