Klacht: Onveilige reparatie vaatwasser

op 20 augustus 2017 over Boretti in de categorie Keukenleveranciers

Wie heeft ervaring met Boretti? Wij hebben circa vier jaar geleden een nieuwe keuken gekocht en hierbij 5 apparaten van Boretti afgenomen. We hebben 5 apparaten afgenomen van hetzelfde merk om dat ons werd aangeraden door de keukenzaak, zodat we in plaats van 2 jaar 5 jaar garantie zouden krijgen.
Na 3 jaar is afgelopen jaar helaas de koelkast al overleden en vervangen door een nieuwe (d.m.v. regeling door bijbetaling – genoten jaren, niet door 5 jaar garantieregeling. We hadden daar een extra blaadje moeten insturen wat we nooit hebben meegekregen van de keukenzaak).
Echter nu is ook de vaatwasser al aan vervanging toe. Je zou toch een wat langere levensduur verwachten.
Vorig jaar september gaf de vaatwasser een foutmelding. Boretti gebeld, waarna er een monteur (2 weken wachten) is langs geweest die deze foutmelding verholpen heeft. Een aantal weken later was de melding weer terug. Weer 2 weken wachten op een monteur. Foutmelding weer verholpen. Hij was de straat echter nog niet uit of de stroom viel steeds van de vaatwasser af bij het dicht doen van de klep. Wederom Boretti gebeld. 2 weken wachten op dezelfde monteur. Het bleek een defect aan de draadboom, welke hij niet heeft vervangen, maar ‘gemaakt’. Dit defect is ontstaan door de eerdere reparaties aan de foutmelding. Hiervoor is een bedrag van €95, – betaald.
Een kleine maand geleden hadden we weer problemen, er was een waterlek. Nu een onafhankelijk expert laten komen, vertrouwen in Boretti is beetje zoek. Deze heeft geconstateerd dat de vaatwasser een kapotte waterstop heeft. Maar erger nog, na verdere inspectie (er bleef ook water in de kuip staan) bleek ook dat de draadboom zeer onprofessioneel, zelfs onveilig was hersteld. De draadboom was met tape aan elkaar gezet en lag tegen het metaal van de vaatwasser aan op het scharnierende gedeelte. Op het advies van de onafhankelijke monteur direct de stroom eraf gehaald omdat dit anders kortsluiting (in ergste geval brand) kon opleveren. Je snapt dat wij na deze constatering direct contact hebben opgenomen met Boretti. Er is betaald voor een ondeugdelijke, zelfs onveilige reparatie. Bij Boretti het verzoek gedaan de gemaakte kosten terug te krijgen. Helaas geeft Boretti niet thuis. Inmiddels zijn we er helemaal klaar mee en hebben besloten er een andere vaatwasser in te zetten (reparatiekosten wegen niet meer op tegen een nieuwe vaatwasser).

Als we gehoord worden in onze klacht en daarnaast vergoeding krijgen voor in elk geval de gemaakte kosten.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Boretti over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Liz Zandhuis