Klacht: Onveilig rijgedrag

op 09 februari 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

De chauffeurs van buurtbus 299 vinden het blijkbaar leuk om ons bijna omver te rijden. Elke avond laten wij onze hond uit. We moeten dan een klein stukje buiten de bebouwde kom over de koevoortseweg richting lennisheuvel. We lopen in het donker en hebben goed reflecterende kleding en verlichting aan. Ook is dat stuk goed verlicht waardoor wij goed zichtbaar zijn voor ander wegverkeer. Toch worden we met regelmaat bijna aangereden omdat de bus niet uitwijkt naar het midden van de weg.Is dat nu nodig? Vandaag was het de bus met kenteken 9-XZP-09 om ca 18:30.

Kunt u de chauffeurs erop aanspreken om wat beter om ons heen te rijden

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

5 maanden geleden - Beste Hvmin50, Niet leuk om te lezen dat jullie regelmatig bijna omver worden gereden. Om je klacht door te kunnen geven zou ik graag willen weten in welke plaats dit is voorgevallen. Zodra ik deze informatie heb ontvangen geef ik je klacht intern door zodat het met chauffeurs besproken kan worden. Met vriendelijke groet, Lina Arriva Webcareteam

Reactie van de melder van de klacht Hvmin50

5 maanden geleden - Hallo Lina zoals je kunt lezen betreft het Lennisheuvel (gemeente boxtel). Op dit kleine stukje weg van ca 50 meter ligt in het midden een karrespoor van keien maar daar kun je gewoon overheen rijden. Ook heb ik afgelopen vrijdag een kenteken genoteerd. Er zat slechts 20 cm tussen mij en de bus!

Arriva

Heeft op 11 februari 2018 om 12:56 geantwoord

Beste Hvmin50,

Dankjewel voor de aanvullende informatie.
Wij vinden het bijzonder vervelend dat je dit hebt ervaren met een van onze bussen en bieden je hiervoor onze excuses aan.

Klachten over het rijgedrag van onze medewerkers nemen wij uiterst serieus. Jouw reactie hebben wij daarom doorgestuurd naar de vestiging waar dit verder wordt uitgezocht en wordt besproken met de betreffende medewerker. Wij stellen het zeer op prijs dat je de moeite hebt genomen om ons op de hoogte te stellen van jouw ervaring. Met jouw reactie kunnen wij blijven werken aan onze dienstverlening en de verbetering ervan.

^Zoë
Webcareteam Arriva Nederland