Klacht: ontevreden over de faciliteiten, fouten en service

op 14 december 2017 over Alltours in de categorie Reizen Algemeen

Op 20 oktober jl.ben ik teruggekeerd van een vakantie op Tenerife. Voorafgaand aan deze reis en op de locatie zijn er een aantal problemen geweest waarvoor ik deze klacht indien bij jullie organisatie Vakantiediscounter.

De reisbescheiden ontving ik een week voor aanvang van de reis. Met het online boeken heb ik de namen van de reizigers met initialen vermeld. Dit was niet correct en moest gecorrigeerd worden. Direct heb ik telefonisch contact gezocht met de Vakantiediscounter op 7 oktober 2017. Alvorens het telefonsiche contact tot stand kwam, was er diverse malen een wachttijd van minstens 20 min. De medewerker die me uiteindelijk te woord stond gaf aan,het verzoek te kunnen doen aan de reisorganisatie om de namen te corrigeren en dat er voor betaald moest worden. De hoogte van het bedrag was onbekend bij deze medewerker en hij zou het na het weekend oppakken en mij telefonisch bericht over doen.

Op 9 oktober heb ik zelf het initiatief genomen om telefonisch contact op te nemen met de Vakantiediscounter. De medewerker die ik (na minstens 15 min wachttijd) te spreken kreeg kon me aangeven dat met hoge urgentie de mail verstuurd was naar de reisorganisatie All Tours en dat er nog geen antwoord was op mijn vraag wat de kosten waren voor de correctie van de namen.

Op 10 oktober heb ik wederom telefonisch contact gezocht, omdat ik moest weten wat de stand van zaken was omdat we op 13 oktober zouden vertrekken naar onze vakantiebestemming. Nog geen antwoord bekend.

Op 11 oktober werd ik in de ochtend gebeld door een medewerker. Het bedrag, dat ik extra bij moest betalen was

510 euro. In verhouding tot de totaalprijs was dit buiten proportioneel en een niet te accepteren bedrag.

Ik heb het bedrag onder protest betaald, omdat er geen tijd was om dit verder uit te zoeken. De geboekte en betaalde reis zou immers over 48 uur aanvangen. Na betaling zou de correctie zsm plaatsvinden.

Dezelfde dag om 13.30 ontving ik de \’gecorrigeerde\’ reisbescheiden. Hieruit bleek dat de naam van 1 van de medereizigers niet goed gespeld was, dus onjuist op het ticket stond. Ik heb hierover direct de Vakantiediscounter gebeld met de mededeling dat ik dit onacceptabel vond en dat het ogenblikkelijk aangepast diende te worden en dat ik minstens 1/3 deel van het door mij extra bijbetaalde bedrag terugeiste. Ik betaalde 510 euro voor het herstellen van (door mijzelf veroorzaakte) typfouten en de organisatie inde dat enorme geldbedrag en leverde het vervolgens niet correct aan. En hier stond geen financiële vergoeding of boete op? Onacceptabel! Ik heb aangegeven een klacht in te dienen bij Vakantiediscounter en All Tours.

Ik heb geëist dat de reisbescheiden diezelfde dag nog correct aangeleverd werden bij mij. Op dezelfde dag ontving ik aan het einde van de dag de juiste reisbescheiden.

Op donderdag 12 oktober ontving ik een telefoontje dat er een fout was gemaakt en dat ik 330 euro terug ontving van de Vakantiediscounter. All Tours had een te hoog bedrag in rekening gebracht. Dit bedrag zou tijdens mijn reis terug geboekt worden. (De terugbetaling heeft plaatsgevonden tijdens mijn reis)

Op 13 oktober ben ik naar Tenerife gevlogen met als bestemming Aqua Marina Golf appartement in Golf del Sur.

Op het vliegveld op Tenerife zou de transfer geregeld zijn. Dat was het geval na veel onduidelijkheid en 90 minuten gewacht te hebben was er eindelijk een buschauffeur die ons vervoerde naar het appartement.

Tijdens het inchecken bleek het bij de accommodatie niet bekend te zijn dat ik logies en ontbijt had geboekt. Het ontbijt had ik volgens hun registratie er niet bijgeboekt. Ik had het nota bene op mijn papieren staan!

Ik heb de volgende dag op 14 oktober de locale hulplijn gebeld. Zij verwees me naar het servicenummer om te informeren hoe het kan dat dit niet correct is doorgegeven? Later op de dag kreeg ik de telefonische bevestiging dat het ontbijt er bij gereserveerd was en betaald dus dat er ergens iets mis was gegaan. De medewerker zou het doorgeven aan de accommodatie. Dat is dezelfde dag afgestemd met de medewerker van de accommodatie.

Het appartement was schoon en ruim, behalve de douche was veel te klein. De boeking die ik gedaan had was voor 3 personen. Het was een appartement voor 3-4 personen. Ik heb 7 nachten op de bedbank geslapen. Deze bank was een bank en onaanvaardbaar als bed. Er zat geen lattenbodem onder maar een houten plank zodat ik elke dag met veel rugklachten en pijnlijke spieren opstond. Dit is niet te accepteren voor het bedrag dat ik hiervoor betaald heb.

Deze klacht bestaat uit meerdere facetten:

-lange wachttijd (minimaal 10 minuten) om telefonisch contact met de Vakantiediscounter te krijgen

-trage afhandeling van de correctie op de boeking (5 dagen)

-het klakkeloos doorgeven van een exorbitant hoog geldbedrag voor de correctie

-het door de organisatie Vakantiediscounter of All Tours gemaakte boekingsfout (verkeerde naam!)

-wachttijd voor transfer naar appartement is onacceptabel lang

-het geboekte ontbijt was niet bekend bij de accommodatie

– het 3e bed(bank) was onaanvaardbaar en de douche was niet naar wens

Ik verwacht binnen 7 dagen een reactie van uw organisatie op deze klacht. U bemiddelt voor de reisorganisatie All Tours. Ik verwacht dat u dit oppakt met deze reisorganisatie.

Ik hoop, dat ik geen verdere stappen hoef te ondernemen, omdat ik er van uit ga dat u deze klachten serieus met het management en directie zal oppakken en deze klacht correct afhandelt. Ik verwacht van u een financiële vergoeding voor deze aaneenschakeling van grove fouten.

Met vriendelijke groeten,

Mevrouw M.M. Smit (boekingsnummer V170393743)

Ik ben tevreden als er een financiele vergoeding mij toegekend wordt door aaneenschakeling van grove fouten. Er wordt door de Vakantie Discounter gereageerd op mijn klacht en All Tours heeft op het moment dat zij op 1 november de klacht hebben ontvangen nog geen contact gezocht met mij.
Schandalig

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Alltours

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Alltours nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Manon Smit