Klacht: Ontevreden

op 27 februari 2017 over Sparta in de categorie Fietsmerken

Ik heb Sparta reeds gemaild, hieronder volgt de tekst:

Ik heb geen opmerking maar een klacht!

Ik heb op 19/10/2013 een Sparta C3 Emotion gekocht bij onze plaatselijke rijwielzaak. Al binnen 2 jaar was de motor kapot (16-06-2015) die is door jullie onder garantie, kosteloos vervangen. Een week geleden heb ik tot mijn ergernis WEER een kapotte motor. En krijg ik te horen dat de motor niet meer leverbaar is maar dat het wel door jullie gerepareerd kan worden en dat ik 25% korting ontvang. Uiteindelijk betaal ik gewoon nog een behoorlijk bedrag van 225 euro voor een motor die 2x vervangen moet worden in een tijdsbestek van nog geen 3.5 jaar!.
De fiets wordt dagelijks gebruikt voor woon-werkverkeer – en voor zover ik het kan bekijken goed onderhouden door de firma Kuis- dan mag je toch verwachten dat een motor wel wat langer mee kan.
Ik voel me echt afgepoeierd met een zeer matige korting en ik ben absoluut ontevreden over het feit hoe dit door Sparta wordt afgehandeld.

Graag per omgaande een reactie van uw kant.

Irene Velthuis

ik kreeg het volgende antwoord van Sparta terug:Geachte Mevrouw Velthuis,

Dank u voor uw bericht.
Wij betreuren uw negatieve ervaring met uw Sparta fiets.

Sparta geeft 2 jaar garantie op een nieuwe fiets.
Binnen deze 2 jaar levert Sparta onderdelen aan de rijwielhandel om een defect aan de fiets te verhelpen.
De rijwielhandel zorgt er vervolgens voor dat de onderdelen worden gedemonteerd en gemonteerd.
Nu deze 2 jaar voorbij zijn is hiermee ook de garantie verlopen.

Om deze reden kan Sparta u niet verder tegemoet komen in een nieuwe motor.

Meer informatie over onze garantievoorwaarden kunt u vinden op onze website: https://www.sparta.nl/sparta-service/garantie

Met vriendelijke groet / Mit freundliche Grüße,
SPARTA
Afdeling consumenten communicatie

Persoonlijk had ik het billijk gevonden als Sparta de helft van de nieuwe motor had had betaald i.p.v. 25%

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Sparta

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Sparta nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Irene Velthuis