Klacht: Onterechte renteberekening

op 20 april 2017 over OTTO in de categorie Online Warenhuizen

In een jaar tijd inmiddels vier keer onterecht rente berekend door Otto.
Gaat steeds om een paar eurocenten, maar het gebeurt wel. Een mailtje naar de klachtenservice en dan wordt het meteen teruggestort, maar ik moet ze er wel iedere keer op wijzen. als dit bij alle klanten gebeurt verdienen ze er toch wel erg goed mee.

Als er meer komt dan een mailtje met \"sorry we boeken het terug\" en uiteraard pas als het in de toekomst niet nog eens gebeurd.

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar OTTO over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door OTTO in behandeling genomen

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat OTTO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

OTTO

Heeft op 20 april 2017 om 11:34 geantwoord

Heeft op 22 april 2017 om 12:11 geantwoord

Er is geen oplossing geboden. Vorig jaar lag het aan het systeem, nu ligt het ineens aan mij

Reactie van de melder van de klacht CdeJ

4 jaren geleden - Hierbij het antwoord van Otto van vorig jaar (toen liep deze klacht al) "" Beste mevrouw Borg, Naar aanleiding van uw klacht over de renteberekening heb ik dit besproken met mijn teamleidster. Zij heeft vervolgens navraag gedaan bij de desbetreffende afdeling. Hieruit is gebleken dat er sprake is van een systeemfout in de renteberekening bij contant klanten. Op dit moment is OTTO druk bezig om dit probleem zo spoedig mogelijk op te lossen. Verder hebben wij gecontroleerd of u als krediet of contant klant in ons systeem voorkomt. Hierbij is gebleken dat u als contant klant geregistreerd staat. Voor de overlast bieden wij onze welgemeende excuses aan. Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd Met vriendelijke groet, Telefonisch is mij verteld dat het komt doordat de retouren via Duitsland worden verwerkt (waardoor de afhandeling vier weken duurt) en er dus al rente is berekend over een bedrag dat helemaal niet betaald hoeft te worden en nu hoor ik: "Beste mevrouw Borg, Via de Thuiswinkelorganisatie en Klacht.NL hebben wij een klacht van u ontvangen betreffende rentekosten die het afgelopen jaar op uw OTTO-account in rekening zijn gebracht. Na controle van uw klantenrekening heb ik echter geen afwijkingen kunnen constateren. De rentekosten zijn telkens berekend doordat uw betaling net iets te laat binnenkomt. Dit kan een gevolg zijn van, zoals uzelf aangeeft, wacht met betalen totdat alle retouren verwerkt zijn. Doordat u in ons systeem als contact klant vermeld staat wordt er voor de behouden artikelen binnen 14 dagen een betaling verwacht. Als de betaling dan net iets te laat binnenkomt wordt er automatisch rente berekend. Deze rentekosten worden daarom ook telkens voor u gecrediteerd. Ik vertrouw erop u voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Het crediteren is al die keren gebeurd omdat ik een klacht heb ingediend. Hierbij het antwoord van Otto van vorig jaar (toen liep deze klacht al) ""Naar aanleiding van uw klacht over de renteberekening heb ik dit besproken met mijn teamleidster. Zij heeft vervolgens navraag gedaan bij de desbetreffende afdeling. Hieruit is gebleken dat er sprake is van een systeemfout in de renteberekening bij contant klanten. Op dit moment is OTTO druk bezig om dit probleem zo spoedig mogelijk op te lossen. Verder hebben wij gecontroleerd of u als krediet of contant klant in ons systeem voorkomt. Hierbij is gebleken dat u als contant klant geregistreerd staat. Voor de overlast bieden wij onze welgemeende excuses aan. Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd Met vriendelijke groet, Telefonisch is mij verteld dat het komt doordat de retouren via Duitsland worden verwerkt (waardoor de afhandeling vier weken duurt) en er dus al rente is berekend over een bedrag dat helemaal niet betaald hoeft te worden en nu hoor ik: " Via de Thuiswinkelorganisatie en Klacht.NL hebben wij een klacht van u ontvangen betreffende rentekosten die het afgelopen jaar op uw OTTO-account in rekening zijn gebracht. Na controle van uw klantenrekening heb ik echter geen afwijkingen kunnen constateren. De rentekosten zijn telkens berekend doordat uw betaling net iets te laat binnenkomt. Dit kan een gevolg zijn van, zoals uzelf aangeeft, wacht met betalen totdat alle retouren verwerkt zijn. Doordat u in ons systeem als contact klant vermeld staat wordt er voor de behouden artikelen binnen 14 dagen een betaling verwacht. Als de betaling dan net iets te laat binnenkomt wordt er automatisch rente berekend. Deze rentekosten worden daarom ook telkens voor u gecrediteerd. Ik vertrouw erop u voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Het crediteren is al die keren gebeurd omdat ik een klacht heb ingediend.

Alle klachten die gemeld zijn door CdeJ