Klacht: onterechte rekening na herroepingsrecht

op 11 mei 2016 over Parship in de categorie Datingsites

Nadat ik op 3 september 2015 mij had aangemeld bij Parship, merkte ik al gouw dat deze site niet bij paste en heb netjes binnen 14 dgn opgezegd en wel op 10 september. Ook is er netjes een betaling van 1 maand door mij voldaan, dit is mijn inziens genoeg voor 7 dgn gebruik.

Hierop werd direct gereageerd door Parship met de conclusie dat ik hun een waardecompensatie verschuldigd ben. Er waren namelijk 8 contacten tot stand gekomen. (even voor de beeldvorming: dit is een hallo, of een reactie van mij naar iemand dat ik niet geïnteresseerd ben, wel zo netjes)

Ja ik heb ingestemd op de algemene voorwaarden, waarin je geïnformeerd wordt over het herroepingsrecht. Echter staat niks beschreven over waardecompensatie, of hoe deze berekend wordt.

Artikel 10-Uitsluiting herroepingsrecht. punt 3 Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als: a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument en; b. de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd.

Daarom heb ik Parship aangeschreven, dat ik duidelijk hier niet mee ingestemd heb! En als hun stellen dat ik wel uitdrukkelijk heb ingestemd met deze voorwaarde, ik hun verzoek mij dit schriftelijk aan te tonen.
Parship blijft bij het feit dat ik het hokje algemene voorwaarden heb aangevinkt.
Ik blijf erbij dat ik niet gewezen ben op deze waardecompensatie en daar niet mee ingestemd heb.

Oplossing: ik heb 7 dgn gebruik van Parship gemaakt en heb hiervoor 1 volledige maand betaald, mijn inziens is dit voldoende (ook voor 8 contacten) en zou het zeer wenselijk zijn dat Parship het dossier sluit.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Parship over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Parship in behandeling genomen

Bericht van Parship

7 maanden geleden - Geachte klager, Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn en direct contact met u op te nemen, hebben we uw e-mailadres of PARSHIP-code nodig. Wilt u zo vriendelijk zijn deze hier te posten, of door te geven aan onze klantenservice? U kunt contact met hen opnemen via een e-mail aan support@parship.nl. Met vriendelijke groeten, ................. PARSHIP Webcare

Reactie van de melder van de klacht monicky70

7 maanden geleden - Mijn email is moniquedatbenik@hotmail.com

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Parship een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Parship

Heeft op 07 juli 2016 om 11:06 geantwoord

Geachte mevrouw,

Graag wil ik op uw klacht ingaan.
Nadat u de klacht heeft geplaatst en uw contactgegevens heeft doorgegeven, heeft de klantenservice van PARSHIP u via e-mail gedetailleerd uitgelegd waar u uw toestemming heeft verleend voor de waardecompensatie. Op ons bericht hebben wij geen reactie mogen ontvangen.

Aangezien u de betaling voor de waardecompensatie niet heeft voldaan hebben wij u sinds september 2015 meerdere aanmaningen gestuurd. Aangezien u hierop niet heeft gereageerd moesten wij onze vordering afgeven aan het incassobureau. Daardoor hebben wij geen invloed meer op de vordering en moet alle verdere correspondentie met het incassobureau worden afgewikkeld.

Om die reden hebben wij deze klacht als \"gesloten\" opgeslagen.

Met vriendelijke groeten,

Nico Teeuwen