Klacht: Onterechte premieverhoging DAS Rechtsbijstand

op 27 november 2016 over DAS in de categorie Verzekering

Mijn klacht gaat over DAS RECHTSBIJSTAND. Wij hebben een brief ontvangen van DAS dat de premie van onze rechtsbijstandsverzekering verhoogd wordt omdat wij in het buitenland wonen. Ik ben het hier absoluut niet mee eens. Wij hebben n het land waar wij wonen ook een rechtsbijstandsverzekering. Als we problemen in Nederland hebben, melden we die bij DAS. Hebben we problemen in het land waar we wonen dan melden we het bij de rechtsbijstandsverzekering in ons woonland. Alle correspondentie kan via e-mail, Nederlands telefoonnummer en brieven naar onze Nederlandse postbus of ons grenspostadres. Er zijn dus geen extra kosten, zoals DAS beweert, omdat wij in het buitenland wonen. Heb hierover gebeld en mij werd verteld dat dit een \\\’bulkregeling\\\’ is en uitzonderingen niet mogelijk zijn. Regels zijn regels. Als alles in Nederland loopt en afgehandeld kan worden wat heeft ons woonadres er dan mee te maken? Er zijn geen extra kosten die DAS moet maken omdat wij net over de grens wonen!

Als de premieverhoging wordt teruggedraaid.

5 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar DAS over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Willy van der Meer - Bauer

5 dagen geleden - Ik probeer de desbetreffende brief toe te voegen, maar dit lukt niet. Ik kan hem u e-mailen als u dit wilt.

4 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door DAS in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Willy van der Meer - Bauer

4 dagen geleden - De heer Erik Hoeboer heeft vanmiddag gebeld en toegezegd dat wij in het gelijk worden gesteld omdat wij a een rechtsbijstandsverzekering in ons woonland hebben (en dus zaken die daar zouden kunnen gaan spelen daar aangemeld zullen worden en niet bij DAS) en b een grenspostadres hebben. Klacht is hiermee tot tevredenheid opgelost!

9 uur geleden - We hebben bericht ontvangen dat DAS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DAS

Heeft op 02 december 2016 om 14:02 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Na lezing van uw klacht heeft het betrokken management contact met u opgenomen. Gelukkig zijn er in dat gesprek naar uw
tevredenheid werkafspraken gemaakt.

Er is daarnaast vandaag (2 december 2016) vanuit DAS, op directieniveau, schriftelijk naar u gereageerd naar aanleiding van uw klacht op klacht.nl d.d.27 november 2016.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Servicemanagement DAS

Heeft op 02 december 2016 om 14:26 geantwoord

Op zich is de telefonisch geboden oplossing akkoord. Geen premieverhoging bij wonen in het buitenland. De schriftelijke bevestiging klopt echter helemaal niet!!!! Hierin wordt totaal niet gesproken over wat telefonisch besproken is en er staat in 'geen juridisch geschil hebben en niet verwachten binnen 6 maanden tijd bij een juridisch geschil betrokken te raken'. Het lijken allemaal wel voorwaarden die gelden voor het afsluiten van een nieuwe polis en dat is natuurlijk niet zo. De oude moet onveranderd door lopen.

Alle klachten die gemeld zijn door Willy van der Meer - Bauer