Klacht: Onterechte pas blokkade bij binnenkomst

op 31 juli 2020 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Goedenavond,

Sinds 07/07/2020 ben ik lid bij basic fit. Nu kan ik sinds zaterdag 25/07 niet meer binnenkomen met mijn pas. Dit heb ik namelijk 3 keer in de week erna ook nog geprobeerd. Hier heb ik samen met de basic fit medewerkers (Van Blankenstein Meppel) naar gekeken hoe dit kon en het schijnt dat mijn pas aangeeft dat ik een betalingsachterstand zou hebben.

Alleen betaal je bij aanschaf van een abbonement voor 2 maanden dus dat kan niet mogelijk zijn. Ook gaf de medewerker van de sportschool aan dat dit niet klopt en een fout is in het systeem. Zij heeft dan ook een mail gestuurd naar de personen van basic fit die dit op moeten gaan lossen. Online in “mijn basic fit” stond ook dat ik mijn betaling heb voldaan en dat de volgende factuur in september komt.

Echter gaf zij aan dat het oplossen van dit probleem best een tijdje kan duren omdat er meer van zulke problemen zijn, met als gevolg dat ik elke keer als ik naar binnen wil op de bel moet drukken, opnieuw mijn verhaal moet doen aan de medewerkers, dat zij het (geheel begrijpelijk) moeten controleren voordat ik naar binnen mag. Dit ervaar ik helaas wel als zeer vervelend..

Ik hoop dat jullie misschien kunnen helpen bij het versnellen van dit proces om dit op te lossen.

Als ik weer met mijn pas de club binnen kan komen en dat de fout verholpen is.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 03 augustus 2020 om 16:27 geantwoord

Beste A. Molenbuur,

Wat vervelend om te vernemen dat je niet met jouw pas naar binnen kunt.

Ik heb het lidmaatschap voor je gecontroleerd en zie dat er nog een betaling openstaat voor de Live Groepslessen welke als extra zijn toegevoegd in het lidmaatschap. Omdat dit bedrag nog open staat en niet bij direct is betaald met de contributie eerste periode blokkeren de poortjes zodra je de pas scant.

Het Social Team van Basic-Fit

Alle klachten die gemeld zijn door A. Molenbuur