Klacht: Onterechte kosten

op 04 mei 2017 over ParkMobile in de categorie Parkeren

Geachte lezer,
Hierbij wil ik een klacht indienen.

Op 4 mei stond ik van 13.26-14.26 u geparkeerd op de Spoorlaan in Tilburg, om 14.26 u kreeg ik een sms dat de parkeeractie was gedeactiveerd ivm beperkte duur (zie bijlagen).
Op dat moment stond ik nog in het centrum van Tilburg en heb ik per abuis, via de plattegrond op de app, op het verkeerde parkeerpictogram gedrukt om de parkeeractie weer op te starten. Deze actie duurde van 14.32-14.39 u.
Toen ik deze afsloot zag ik dat het om een dagtarief ging van €16,75 voor 7 minuten. Ik heb direct contact met jullie callcenter gezocht via 0900-6665666, met Floor Pesch, zij gaf aan hier niets aan te kunnen doen en adviseerde mij een klacht per mail in te dienen.

Het lijkt mij niet reëel om zo’n fors bedrag, door een simpele fout, in rekening te brengen.

Ik ben benieuwd naar jullie reactie.

Admar van Meer

Als ik alleen de 7 min moet betalen ipv het dagtarrief

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ParkMobile over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ParkMobile in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ParkMobile een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ParkMobile

Heeft op 05 mei 2017 om 10:02 geantwoord

Beste mevrouw Van Meer,

Bedankt voor uw bericht.

Wij vinden het vervelend te vernemen dat u meer kosten heeft gemaakt dan de bedoeling was. Echter gelden bepaalde zones enkel het dagkaarttarief ongeacht de parkeerduur om het kort parkeren in deze zones te ontmoedigen, het tarief is dus helaas wel juist berekend.

Wij zien in uw account dat de parkeeractie is aangemeld met uw inloggegevens door middel van een iPhone. In de app is een pop-up ingebouwd met de melding dat er een dagdeelkaart geldt in deze zone en de betreffende tarieven. U dient hier op 'OK' te klikken om de parkeeractie daadwerkelijk aan te melden. Ook wordt deze informatie gegeven in de zonetitel en bij de tarieveninformatie. Wij willen u adviseren om deze informatie te allen tijde te raadplegen alvorens een parkeeractie aan te melden om dit soort situaties te voorkomen. U kunt de tarieveninformatie vinden onder het 'i' icoon in de app. De gebruiker is echter zelf verantwoordelijk voor het selecteren van de juiste zone.

Helaas is het niet mogelijk om parkeerkosten achteraf te wijzigen of annuleren, daar wij deze kosten volledig dienen af te dragen aan de betreffende gemeente. Onze excuses voor het ongemak.

Stevie van Maarle
Customer Support

Alle klachten die gemeld zijn door buggy