Klacht: onterechte incassokosten NS voordeelurenkaart

op 16 januari 2014 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Op 21 oktober 2013 kreeg ik een vordering van incassobureau Groenewegen betreffende het NS voordeelurenabonnement; “ondanks verstuurde herinnering(en)tot op heden geen betaling ontvangen”. Of ik binnen acht dagen de kosten van de voordeelurenkaart van 60 euro en de incassokosten van 40 euro op hun rekening wilde bijschrijven.
Omdat ik de kosten van mijn voordeeluren abonnement automatisch van mijn rekening af laat boeken, net twee weken terug was van een maand vakantie en geen enkele betalingsherinnering van de NS had gezien was ik nogal verbaasd en verontwaardigd hierover en heb meteen gebeld met zowel de klantenservice van NS als met het incassobureau. Eerst bij de NS uitgelegd hoe het zat en dat ik er geen idee van had dat ik in gebreke was gebleven waarop een -overigens aardige- medewerkster, mevrouw Heidanus. Zij adviseerde me om het incassobureau te bellen maar er zou in ieder geval een notitie van worden gemaakt en ze adviseerde me ook om het gevraagde bedrag te storten maar het zou na mijn telefoontje zeker goed komen. Het incassobureau was -natuurlijk- iets minder vriendelijk. Een dame wier naam ík niet kon verstaan wilde míj niet begrijpen en adviseerde me kortweg om het gevraagde bedrag over te maken voordat ik verder in de problemen zou komen. Omdat ik telefonisch niet verder kwam heb ik diverse mails gestuurd naar het incassobureau en ook naar NS Klachten of klantenservice.

Ik stuurde mails met het hele verhaal -en mijn grote verontwaardiging erbij- maar heb twee reacties van S. Cohen en A. Otten ontvangen die beiden heel kort door de bocht reageerden; niet onze schuld, ú bent in gebreke, klaar.

Ik ben o.a. ook heel boos omdat de NS nauwelijks waar levert voor mijn geld en ik vanwege een fout ook nog bijna 70% moet bijbetalen. Ik ben met de NS al eens een discussie aangegaan over een -ook door hun gemaakte- fout betreffende een dubbele kortingskaart op mijn naam die ze me jaren in rekening brachten en die ook niets opleverde; geen excuses, geen restitutie, niets.

Kortom; als ik het abonnement dmv automatische incasso betaal en er vervolgens geen idee van heb dat het -om de een of andere reden- niet is afgeboekt verwacht ik wel meerdere herinneringen zodat ik weet dat ik in gebreke ben en zodat ik het verschuldigde bedrag terug kan storten zonder meteen een incasso te ontvangen.

Bijgesloten, mailing naar en van NS

een mildere opstelling van de NS en restitutie van de incassokosten

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 22 januari 2014 om 10:18 geantwoord

Klant gebeld en uitleg gegeven

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van NS beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Merijntje