Klacht: onterechte incasso

op 04 augustus 2016 over Telegraaf in de categorie Kranten - Landelijk

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

wij hadden een goedkoop telegraaf abonnement. ineens ging de automatische incasso met 10 euro per mnd omhoog.
de looptijd was blijkbaar om. hiervan hebben wij geen melding gehad zodat wij op konden zeggen.
direct met onmiddellijke ingang opgezegd. en de incasso laten storneren. we betaalden immers vooruit.
nu verwachtte ik een eigenlijk een herinnering of aanmaning in de bus. de krant kregen we gewoon door.
maar nee hoor direct incassobureau Plaggemans. die ook herinnering en aanmaning overslaat. en direct 29,50 euro wil voor het schrijven van een standaardbriefje.

Gewenste Oplossing:

wij betalen de telegraaf voor de laatste maand tegen het goedkope tarief van 18 euro.
en incassobureau Plaggemars laten we links liggen.
wij beloven tevens dat we nooit meer een Telegraaf abonnement willen. we kopen hem zelfs niet meer los.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Telegraaf over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Telegraaf in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Telegraaf een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Telegraaf

Heeft op 05 augustus 2016 om 08:40 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Wezenberg,

Bedankt voor uw bericht waarin u aangeeft het oneens te zijn met de verhoging van het abonnementsgeld.

Bij het afsluiten van een abonnement bij De Telegraaf ontvangt de klant altijd een bevestiging van ons. In de bevestiging staan onder andere de looptijd en de voorwaarden vermeld. Hierin wordt dan ook expliciet aangegeven dat het abonnement na afloop van de actie automatisch doorloopt tegen het reguliere tarief. Het is dan ook de verantwoordelijkheid van de klant om tijdig op te zeggen indien dat gewenst is.

Wat betreft uw vordering bij Plaggemars hebben wij hiervan een herinnering verstuurd op 05 juli en een sommatie op 19 juli. Omdat ondanks deze herinneringen niet aan de betaling was voldaan, waren wij genoodzaakt om de vordering uit handen te geven.

Wij adviseren u ten zeerste om het bedrag aan het inassobureau te betalen om hogere kosten te voorkomen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Mocht u nog vragen hebben, dan verzoeken wij u vriendelijk om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

SA- De Telegraaf

Heeft op 05 augustus 2016 om 15:41 geantwoord

Nogmaals de Telegraaf gebeld en daar ook aangegeven dat de belangrijke e mails steeds in ongewenst komen, niet wetende dat ze belangrijk kunnen zijn omdat ik vaak zoveel rommel ontvang om gratis iets te krijgen waaronder ook de Telegraaf. Er zijn daar mensen bezig die mij willen oplichten dat is ze bijna gelukt maar kon nog net op tijd ingrijpen kosten beperkt kunnen houden van 1 euro en dan gaat het om gerenommeerde bedrijven zoals A.H Praxis enz. Viagra uit Canada krijg ik minimaal 2 keer in de week maar sturen nooit eens een proefpakket.
Wat we wel hebben gedaan onder protest die 28.75 euro betaald aan de Telegraaf. Plaggemars gebeld en die wachten het bericht van de betaling af en dan is het daar mee klaar. De telegraaf beloofde mij dat ze dat wilden doen en dan was voor hun de zaak ook afgedaan. Dat ik nee heb aangevinkt komt omdat het niet zo gaat als wat de Telegraaf hier boven had aangeboden.

Alle klachten die gemeld zijn door wezenheuvel