Klacht: onterechte facturering en te laat informeren

op 05 september 2016 over Van Dijk Educatie in de categorie Boekhandel

op 23 februari 2016 heb ik telefonisch contact gehad met van Dijk omtrent het later inleveren van de schoolboeken van mijn zoon, die tot 12 augustus in Suriname op school zat met zijn boeken, waarop van DIjk mij onterecht heeft terugverwezen naar de Nederlandse school van mijn zoon…het kastje en muur verhaal

Op 21 juni heb ik hen nogmaals benaderd¨per email voor uitstel van het inleveren van de boeken, waarop ik te horen kreeg dat ik dit 2 weken voor de inleverdatum van 1 augustus 2016 via vandijk.nl moest doen. Dit heb ik gedaan.

Vervolgens ontving ik op 21 juli het bericht dat dit niet geldt voor de bepaalde werkboeken.

Ik heb meerdere malen en tijdig aangegeven dat mijn zoon met zijn boeken op school zit in Suriname en pas op 11 augustus terug zou komen, terwijl Van DIjk in gebreke bent gebleven om mij tijdig te wijzen op het inleveren van de werkboeken, het was voor mij onmogelijk om dit op 21 juli binnen de gevraagde termijn te organiseren.

Ik heb bezwaar gemaakt tegen de factuur en gevraagd om de factuur in te trekken en verantwoordelijkheid te nemen voor het niet tijdig informeren van mij als klant. Ik kreeg een email terug waarop aan wordt gegeven dat zij mij tijdig hebben geinformeerd en ik maar beter de factuur kan betalen om problemen te voorkomen.

De werkboeken zijn inmiddels ingeleverd met de andere boeken.

Indien ik het bedrag krijg teruggestort, dat ik deze week over zal maken om te voorkomen dat ik meer moet betalen dan het huidige bedrag

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Van Dijk Educatie over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Van Dijk Educatie in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Van Dijk Educatie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Van Dijk Educatie

Heeft op 05 september 2016 om 15:24 geantwoord

Beste Sandra,

Wij vinden het vervelend dat het zo is gelopen!

De schadenota van € 35,27 hebben wij uit coulance gecrediteerd, je ontvangt hier zo snel mogelijk een bevestiging van per mail.

In ons systeem staat dat er nog 1 artikel ingeleverd gaat worden voor 31 oktober 2016 (Banas 1hv, artikelnummer 8334211). Wij willen je adviseren dit artikel voor 31 oktober 2016 in te leveren om een schadenota te voorkomen.

VanDijk.nl

Alle klachten die gemeld zijn door sansier