Klacht: Onterechte Douane controle en

op 28 november 2016 over Douane in de categorie

Ik vloog op 17 november 2016 terug van Paramaribo naar Amsterdam.
Mijn Reisklasse was Business Class omdat ik vaak op reis ben en ik dit prettig vind reizen.

Eenmaal ingecheckt in Suriname, werd ik voor de 4e terug vlucht op rij eruit gepikt voor een zogenaamde steekproef op drugssmokkel.

Maargoed, eenmaal bij aankomst in Nederland werd ik door de douane van NL WEER eruit gepikt.

Volgens de medewerker omdat hun waren getipt door de Surinaamse Douane(ondanks dat ik helemaal geen drugs bij mij had en hun ook niks hebben gevonden).

Ik werd het natuurlijk zat want ik had een vlucht van 9 uur achter de rug en wou gewoon naar huis.
Wij stapten om 08:15 het vliegtuig uit en werden bij de paspoort controle meteen weer meegenomen voor wederom een drugs check.

Dit duurde maar liefst 2 uur, waarvan het merendeel bestond uit WACHTEN EN WACHTEN.

Vervolgens vertelde 1 van die douaniers die mij aan het ondervragen was dat ze mijn koffer aan het checken waren.
Waarop ik zei, mag ik daar niet bij zijn, ik wil namelijk zien wat jullie allemaal aan het doen zijn.

Dit mocht niet werd mij verteld.

Na meer dan 2 uur van wachten en bagage checken concludeerden de douane dat wij GEEN drugs smokkelaars waren en mochten wij ZONDER pardon of excuus van hun kan voor het extreme oponthoud schiphol weer verlaten.

Bij aankomst thuis was mijn koffer HELEMAAL ontregeld, alles was doorzocht en niks was netjes terug gelegd in mijn koffer.

Mijn afrokam zijn de beste mensen zoekgeraakt en om het nog erger te maken is mijn Apple MacBook Pro Retina 15,4” gebroken in het scherm waardoor hij helemaal onbruikbaar is geworden.

Naar mijn mening is hij helemaal dr in gepropt en hebben ze hardhandig de koffer proberen te sluiten

Ik ben tevreden met een excuus en de schadevergoeding van mijn laptop en zoekgeraakte afrokam.

Dit is machtsmisbruik en ook een stukje nalatigheid.
Andermans spullen dien je met grote zorg te behandelen.

Ik vind het ook een kwalijke zaak dat ik onterecht ben aangehouden voor een 100% controle ter verdenking van drugssmokkel.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Douane over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Douane in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door mistervelli