Klacht: Onterechte Afwijzing Autoverzekering

op 23 augustus 2016 over Allsecur in de categorie Verzekering

Ik heb deze week een nieuwe auto gekocht die ik vrijdag wil gaan ophalen. Ik heb bij Allsecur een auto verzekering afgesloten omdat deze hoog staat aangeschreven bij www.Independer.nl Nu kreeg ik vandaag te horen dat de verzekering is geweigerd omdat ik in het verleden 3x een auto ongeluk heb gehad, alle drie waren ze niet mijn schuld en heeft de tegenpartij alle schade vergoed. Uiteraard is het ook niet van mijn schade vrije jaren afgegaan. Nog steeds heb ik 2 schadevrije jaren staan en bijna 3 inmiddels. Nu heeft allsecur verteld dat op basis hiervan zij mij afwijzen, terwijl ik hier NIETS aan kon doen en de tegenpartij de schuld keer op keer op zich nam. Ik vind het schandalig dat ik op basis van de schuld van een ander, Allsecur mij durft te weigeren. Belachelijk. Ik kan er toch niets aan doen dat anderen op mij zijn ingereden en het direct duidelijk was dat het de schuld van de andere partij was. Ik kan toch niet door domme pech nu worden afgerekend hier op??

Ik ben tevreden wanneer Allsecur haar excuses aanbied, bij voorkeur met een bloemetje. En Wanneer zij mij alsnog toelaten als klant voor een auto verzekering.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Allsecur over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Allsecur in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Allsecur een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Allsecur

Heeft op 24 augustus 2016 om 10:13 geantwoord

Beste Ilonaaaa,

Ik vind het vervelend om te lezen dat je verzekeringsaanvraag bij Allsecur is afgewezen. Ter acceptatie kijken wij tot vijf jaar terug naar het schadeverleden. Naast eventuele schades waarvoor je zelf aansprakelijk was, houden we ook rekening met niet-schuldschades en ruitschades. Al deze schades kunnen namelijk bijdragen aan een verhoogd risico. Door het totaal van je schadeverleden, valt jouw aanvraag niet binnen de acceptatiegrenzen van Allsecur.

Inhoudelijke informatie over de geregistreerde schades kan ik je niet geven, omdat deze door een vorige verzekeraar zijn gemeld. Mocht je je niet in deze toelichting kunnen vinden, dan kun je navraag doen bij de Stichting Centraal Informatie Systeem (Stichting CIS). Bij Stichting CIS kun je opvragen door wie, welke gegevens zijn geregistreerd. Stichting CIS registreert slechts verzekeringsgegevens die door verzekeraars worden aangeleverd. Stichting CIS is dus niet verantwoordelijk voor de geplaatste registraties of de afwijzing van je verzekering. Voor meer informatie over het inzien van jouw registratie verwijs ik je naar de volgende internetpagina: https://www.stichtingcis.nl/nl-nl/consumenten/inzageeigenregistraties.aspx

Op basis van je huidige registraties is je verzekering afgewezen. Indien de registratie(s) op een fout berust(en), kun je contact opnemen met de maatschappij die de betreffende registratie(s) heeft geplaatst. Zij kunnen de registratie aanpassen. Dit heeft echter geen invloed op de eerdere afwijzing van je verzekering. Als je een nieuwe aanvraag doet bij Allsecur, wordt deze opnieuw beoordeeld op basis van de gegevens zoals die op dat moment zijn.

Het spijt me je niet positiever te kunnen antwoorden, maar ik vertrouw erop dat ik je hiermee duidelijk heb geïnformeerd over de afwijzing en de mogelijkheden om dit verder te onderzoeken.

Dirk namens Allsecur.

Alle klachten die gemeld zijn door Ilonaaaa