Klacht: Onterechte afsluiting

op 22 februari 2018 over Vitens in de categorie Waterschappen

Wij hebben een achterstand van betaling gehad van 51 euro zonder dat wij dit wisten. Er is geen acceptgiro gestuurd. Vandaag 22-2-2018 is zonder ons medeweten en zonder dit te melden ons water afgesloten aan de weg notabene. Ze hebben zich niet gemeld bij ons en geen brief achtergelaten. Ze zeggen eerder te zijn geweest, maar hier vind ik niks van terug per post. Er is geen dagvaarding geweest. Vorige week heb ik nog contact gehad en via de website het contract water opgezegd omdat we hier per 31-3-2018 niet meer wonen, ook hierop geen mailverkeer vernomen dat er problemen waren. Ondertussen hebben ze het bedrag met aanmaning en incassokosten verhoogd naar 196 euro.
Vanmorgen overleg gepleegd met dhr. Reinders van de klantenservice dat dit bedrag voldaan moet worden voor 12u vandaag. Dit is gebeurd en dit is ook duidelijk gecommuniceerd in de mail. Vitens is niet van plan om tot aansluiting over te gaan en wil nog eens 461 euro hebben voor afsluiting en incasso boven op het bedrag. Dit bedrag is ongehoord. Ik dacht dat we al heel wat hebben betaald aangezien het om 51 euro gaat (betaal: 196) en dat we hiermee wel tot een goede schikking waren gekomen. De afspraak die vanmorgen is gemaakt met dhr Reinders is dat we vanmiddag voor 17u aangesloten zullen worden. Dit gaat ook niet meer het geval zijn aangezien het tijdstip nu 16.21 is.

*Jullie sturen per acceptgiro voortaan de facturen als er niet wordt gereageerd op de mail omdat het mail adres onjuist is.
* Jullie sturen post en aangetekend als er zich problemen voordoen.
*Jullie zorgen dat er voor 17u een aansluiting is zoals afspraak, zo niet een flinke schadevergoeding.
*Jullie zorgen ervoor dat de wachttijden worden verlaagd en dat ik niet 15 minuten hoef te wachten totdat ik iemand te spreken krijg
* Jullie stoppen met leugens dat een medewerker niet bestaat, en dat het gesprek niet heeft plaats gevonden want de medewerker van de balie weet wel dat het heeft plaats gevonden.
* Nu wordt er gezegd dat de man niet bevoegd is, dit is niet mijn probleem. Dus oplossen voor 17u.
*Jullie nemen op tijd contact op zoals afspraak, en niet zo maar niet terug bellen
* Het bij jullie bekende telefoonnummer dient gebruikt te worden als er nog is problemen zich voordoen zodat we niet voor zulke verrassingen komen te staan.
* Jullie hebben niet het recht om naar buren te gaan om te laten helpen met afsluiten. Er is namelijk bewijs dat er een buur met een tractor bezig is geweest met ons water om het af te sluiten. (wij weten uiteraard wie)

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vitens

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vitens nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Bart van Duijnhoven