Klacht: onterechte afschrijvingen

op 13 januari 2014 over Online in de categorie Alles-in-1

Jaren geleden heb ik een free emailaccount aangemaakt bij Wanadoo. Nadat al mijn (online)mails kwijtraakten vanwege een overstap in hun webmailsysteem ben ik gestopt. Jaren later bleek dat ik elke maand een paar euro kwijtraakte aan een anti-spam abonnement van Wanadoo (nu Online.nl) Nooit had ik daarvoor iets ondertekend. Drie jaar geleden al over gebeld; ja het zou stoppen. Deze zomer ontdekte ik dat er nog steeds werd afgeschreven; weer gebeld; zou stoppen. Maar niet dus, in oktober 2013 weer gebeld; nu uiteindelijk kreeg ik 2 brieven waarin stond dat het gestopt werd. Ik gaf de ING opdracht de afschrijvingen van nu af aan te blokkeren. Op 12 november krijg ik een incassoschrijven van Online over 7,74 euro wat ze nog te goed zouden hebben. dit is m.i. onterecht, maar omwille het gedoe toch maar binnen de gestelde termijn (14 dagen) betaald. Nu krijg ik op 12 januari opeens een smsje met het bericht dat ik 20 euro moet betalen. Ik bel klantenservice en die zeggen dat die brief van 12 november in hun systeem staat op 4 november en dat mijn betaling (op 25 november) dus te laat is. Via de telefoon kunnen ze niets voor me doen, terwijl in de brief staat dat ik voor vragen met hun moet bellen. Ik moet nu per post reageren.
Overigens heb ik bij hen kennelijk twee klantnummers, maar dat wist de klantenservice niet.

Online.nl moet normaal reageren en hun fouten niet op de klant botvieren. Een snelle en correcte afhandeling vie de mail of telefoon moet tegenwoordig toch kunnen.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Online

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Online over deze klacht.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Online nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Diek Viehoff