Klacht: Onterecht toeslag aangerekend op handbagage

op 03 mei 2017 over Ryanair in de categorie Vliegmaatschappij

Zondag 30 april schandalig behandeld door het personeel van Ryan Air op de luchthaven van Charleroi voor de vlucht van 8u15 naar Praag. Mijn handbagegekoffer, die ik reeds meerdere malen heb bij gehad op eerdere tripjes (frequente Ryanair klant) werd opeens afgekeurd als zijnde handbagage en ik moest 50euro bij betalen, of mijn koffer bleef achter. Ik, enorm zeker dat mijn koffer wél binnen de richtlijnen valt, heb alles geprobeerd om deze mensen te laten inzien dat ze een vergissing maakten. Tevergeefs. Ik mocht zelfs mijn koffer niet in het daarvoor dienende metalen hokje plaatsen om hen zo aan te tonen dat het wel paste. NIETS. Ik moest asap betalen of mijn valies kon NIET mee. Ik ben echter vastberaden en laat het hier niet bij. Ik heb bewijsmateriaal (zijnde foto’s van mijn koffer mét de ryan air sticker) dat deze wél de juiste afmetingen heeft en zal dan ook niet opgeven alvorens ik hiervoor een gepaste vergoeding en zeker ook welgemeende excuses heb ontvangen. Dit was een zeer grote domper op de start van mijn leuke trip. Op mijn ingediende klachtmelding via de website kreeg ik enkel een standaard mail toegestuurd met opnieuw een link naar de website toe. Een straatje zonder einde. Als dit de strategie is om winst te halen uit de lowcost vluchten, door klanten onterecht voor blok te zetten en een toeslag te eisen, dan zou ik het echt schandalig vinden.

Mvg Shana Kennis, een enórm misnoegde klant.

Ik zou tevreden zijn indien men hun ongelijk in deze zaak kan toegeven en mij het bedrag van de toeslag €50 heenvlucht+ 16€ terugvlucht terug vergoed.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ryanair

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ryanair nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Kenniske