Klacht: Onterecht staande gehouden, etnisch geprofileerd

op 04 juni 2021 over Politie in de categorie Overheid

Ik als zzp’er was onderweg naar een klus toen ik om 09:35 op de Keulse weg oost nr 1 (texaco tankstation) zomaar zonder geen enkele reden daartoe een stop teken kreeg.

De agenten reden in een Volkswagen station auto

Er werd gevraagd naar mijn legitimatie en direct werd verzocht om uit te stappen ik was mijn rijbewijs vergeten maar ik kon mij wel legitimeren. Toen begon een van die agenten zonder mijn toestemming mijn auto te doorzoeken. Toen ik vroeg waarom die dat doet en ik geen toestemming geef, kreeg ik als antwoord dat die me rijbewijs ging zoeken vervolgens rook die opeens hennep terwijl ik niet eens rook of zoiets dergelijks gebruik. Toen ik alles op camera wou vastleggen werd mijn telefoon afgepakt en werd ik gefouilleerd, kreeg ik vervelende opmerkingen naar mij toe gegooid dat ik geen recht heb en dat types zoals jij vervolgens ging een van de agenten met een schroevendraaier onderdelen los schroeven waardoor ik ook schade aan mijn auto nu heb. Na dat ze me helemaal op de kop hebben gezet en er uiteindelijk nog een boete gegeven van 100 euro, voor het niet tonen van legitimatie op eerste hand.
Ik heb stiekem een kort filmpje kunnen maken waar een van de agenten op staat.

Geen idee ze horen aangepakt worden wie weet hoe vaak ze dit doen

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Politie

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Politie nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Enes1991