Klacht: Onterecht opgelegde boete

op 07 september 2018 over VanDijk in de categorie Boekhandel

Mijn zoon zit nu in het 3e jaar van de havo. Zijn middelbare school werkt samen met VanDijk schoolboeken. De firma VanDijk heeft het boek Frans (artikelnummer 9789006183368) Carte orange 2hv textes activites deel b in het 2e schooljaar in 2017 nooit geleverd terwijl deze wel ten onrechte op de pakbon stond. Aan het einde van het schooljaar moest het boek wel worden ingeleverd. Omdat dat natuurlijk niet kon kreeg mijn zoon een boete opgelegd (€82,55).

Dit probleem speelt bij enorm veel leerlingen op de school van mijn zoon. Bij een aantal leerlingen heeft VanDijk haar fout toegegeven door het boek alsnog te leveren en de boete te crediteren. Bij deze gevallen kregen de leerlingen ook de mededeling dat het boek nu niet meer geretourneerd hoefde te worden en deze in de afvalbak gegooid mocht worden.

Tijdens een telefonisch contact met de firma VanDijk weigerde de “service-“ medewerker afgelopen week mijn telefonisch verzoek om de initiële order-pick-lijst te controleren. Hieruit blijkt namelijk dat het desbetreffende boek daadwerkelijk niet is geleverd.

De initiële order-pick-lijst controleren en de boete crediteren.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar VanDijk over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door VanDijk in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat VanDijk een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

VanDijk

Heeft op 07 september 2018 om 14:31 geantwoord

Beste Pascal19731234,

We hebben u zojuist per e-mail een kopie van de originele pakbon gestuurd inzake uw klacht over het artikel 'Carte orange 2hv textes activites deel ab'.

Hiermee reageren we tevens op de door u geplaatste klacht op www.klachtenkompas.nl.

We vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,

Gerda