Klacht: Onterecht ontslagen als vakkenvuller wat nu?

op 04 juli 2016 over Albert Heijn in de categorie Supermarkten

Mijn zoon, Kevin van der Hoeven 23-03-2000 is tijdens het vakkenvullen onwel geworden. De filiaal manager Iwar Wempe heeft vorige week vrijdag, namelijk 24 juni j.l. toen Kevin aangaf niet lekker te zijn mede gedeeld ga maar weg, je hoeft niet meer terug te komen. Ik had je nooit aan moeten nemen.
Vervolgens heb ik me rechtsbijstandverzekering om hulp gevraagd en deze deelde mede, vraag om een brief waarin de ontslag reden staat en hoe de financiën verder worden opgelost. Kevin ze contract loopt nog tot september 2017.

Hij heeft eind mei namelijk een jaarcontract gehad.

Nu het volgende, vandaag 04 juli heeft Iwar hem uitgenodigd om te praten en hij verdraaid nu het verhaal. Hij zou Kevin niet hebben weggestuurd, hij mag terugkomen maar liever niet, Kevin moet dat zelf maar beslissen en dan beëindigd hij per direct het uitgeschreven contract.

Wel lekker makkelijk, iemand wegsturen en ontslaan, vervolgens zeggen dat je dat niet hebt gezegd en nu het zo manipuleren t.o.v. een 16 jarige jongen dat hij maar moet aangeven als hij wilt stoppen. omgekeerde wereld….

Ik ben zeer benieuwd of jullie hier hulp bij willen bieden, Kevin is nooit eerder gewaarschuwd, er is geen dossiervorming opgebouwd of een verbetertraject aangeboden.

Blijkbaar is deze manager ervan overtuigd dat wanneer hij deze jongeren overtroeft dat hij hier zomaar mee kan wegkomen. Ik vind dit zeer laag bij de grond.

Bij het gesprek van vandaag heeft Kevin geen vragen mogen stellen, hier had meneer geen tijd voor, dhr. Wempe had alleen zijn verhaal te melden. als afsluiter wilde mijn zoon hem nog een hand geven, ook hier weer respectloos gedrag, hij heeft zijn hand lang moeten uitreiken voordat deze geschud werd. Vervolgens probeert hij mijn zoon ook nog te domineren door er erg hard in zijn hand te knijpen.

Gegevens bedrijf:

Albert Heijn Nieuwegein
Muntplein 20
3437 AP

Bedrijfsleider Iwar Wempe

Ik hoef helemaal niet het onderste uit de kan, want dat zou nergens op slaan, Kevin had in eerste instantie een contract t/m. september dit jaar.

Hij heeft in mei een nieuw contract gehad en getekend tot september 2017.

Nu heeft Kevin verschillende baantjes afgewezen aangezien hij reeds bij AH vakken vulde.

Ik vind door het verstoren van de relatie tussen werkgever en werknemer dat mijn zoon recht heeft op uitbetaling tot het verlopen van zijn halfjaar contract.

Het kan niet zo zijn dat een manager op deze manier met jonge mensen omgaat, zo dominerend en kleinerend. Hiernaast kun je ook niet zomaar om staande voet ontslaan, daarna roepen, jij hebt het verkeerd begrepen, dat hoort niet op deze wijze.

Ik verwacht dan ook een goede oplossing, hoort deze klacht niet hier, dan verwacht ik een adres waar ik deze klacht wel kan neerleggen want ik ben hier zeer ontevreden mee.

Graag verneem ik spoedig iets van u.

Vriendelijke groet,

Taco van der Hoeven
0640666618

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Albert Heijn

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Albert Heijn nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Taco van der Hoeven