Klacht: Onterecht incassobureau + incassokosten

op 29 juli 2015 over Studystore in de categorie Boeken

Backoffice heeft in maart 2014 factuur voldaan. 2 boeken besteld waarbij een op 0 euro stond. Ruim een jaar later komt via een incassobureau de notificatie binnen dat het 2e boek nog voldaan moet worden.

Deze is direct voldaan door backoffice, maar de bijkomende incassokosten en rente (a >10% over ruim een jaar) zijn zeer onterecht. Nooit een herinnering of aanmaning ontvangen of de mogelijkheid om te zien of nog iets openstond (online geen inzicht in betalingsstatus mogelijk).

studystore zegt 3 maal een herinnering verstuurd te hebben, maar hier is nooit iets ontvangen. Een mailtje was teveel moeite? Wel een mailtje met controleren van contactgegevens is verstuurd (niet met de reden of toevoeging zoals “check ff je betaalstatus”?) maar deze stonden correct. Incassobureau heeft inmiddels 3 brieven gestuurd, allemaal netjes ontvangen op hetzelfde adres.

Ik ben pas tevreden als we de incassokosten en rente van ruim een jaar (waarom moest dit zo lang duren) worden geretourneerd. Door een foute factuur (1 vd 2 boeken op 0 euro) en onmogelijk status inzicht te verkrijgen, is mij niet kwalijk te namen dat het 2e boek niet netjes voldaan was. Op moment dat dit pas duidelijk werd, via een incassobureau, is deze meteen voldaan.

Het is een ongelukkige situatie, die netjes en direct is opgelost en betaald naar mijn mogelijkheden. Bijkomende kosten zijn onterecht en het zou van service blijken als deze worden geannuleerd.

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Studystore over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door rogerroumen