Klacht: Onterecht in rekening gebrachte kosten

op 28 september 2016 over Vrijuit reizen in de categorie Online Reisbureaus

Wij wilden bij deze organisatie een paar dagen eifel boeken ,na het stappenplan te zijn doorlopen (via de site)werdt mij tot twee keer toe een andere datum voorgesteld .
Bij de laatste stap van betalen hebben wij het stappenplan uiteindelijk dan ook afgebroken (toch kreeg ik tot twee keer toe een mail met dat we deze reis hadden geboekt)en het hotel maar zelf gebeld deze hadden dan ook gewoon een kamer vrij op de gewenste datum
Eenmaal terug aangekomen ging ik nog eens mijn mail na en jawel hoor vrij uit met de mededeling of ik het bedrag zo spoedig mogelijk wou betalen .
Toch maar effe voor de zekerheid gebeld met de klantenservice deze deelde mij mede dat ik dan maar de reis had moeten annuleren en dat ik helaas al de mail had geopend en ik 2 opties had of nog eens een keer eind september gaan (waar de vakantie van me zoontje voorbij was )of meteen annuleren en dan een bedrag van 134 moest overboeken en als ik dat niet zou betalen er nog 40 euro bovenop kwam zou ik dit bedrag dan ook weer niet betalen ging het naar de deurwaarder .
Al met al heb ik bijna van laaste geld toch maar betaald om verdere ellende te verkomen.
Ik heb meerdere keren ook nog eens de situatie via mail uitgelegd (waarbij de klantenservice mij een onbekend email adres gaven )of er zelfs helemaal niet op werdt gereageerd .
Het kan toch niet zo zijn dat als ik het stappenplan niet volledig doorloopt (datum wijkte af )en een mail open dat ik dan zomaar echt onterecht een bedrag van 134 euro moet betalen das dan wel op een hele asociale manier verdient .

Dit wou ik effe kwijt en hoop dat andere mensen dit niet overkomt want dit is naar mijn weten ook de enigste site waar dit gebeurd .

Mvg

Hans

Ik ben pas tevreden als ze deze site aanpassen of nadat mensen hebben betaalt en dan vervolgens een mailtje ontvangen met de reisgegevens erin en niet dat je na het zien van een andere datum waar je dan niks aan hebt en dit vervolgens afslaat toch een mailtje krijgt waarin staat dat ze je hartelijk bedanken dat je bij hun hebt geboekt (wat uiteindelijk niet het geval is )en vervolgens ze je eigenlijk verplichte om te boeken want anders kan ik het niet noemen .

Mvg

Hans

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Vrijuit reizen over deze klacht.

Bericht van Vrijuit reizen

2 maanden geleden - Geachte heer Verbruggen, Wij hebben uw boeking bekeken en daaruit is gebleken dat er inderdaad problemen waren tijden het boekingsproces. Wij bieden hierbij onze excuses aan. Graag ontvangen wij uw Iban nummer, deze kunt u sturen naar servicedesk@neckermann.nl. Zodra wij de gevraagde gegevens binnen hebben zullen wij overgaan tot uitbetaling. Met vriendelijke groet, Vrij Uit

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Vrijuit reizen in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vrijuit reizen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vrijuit reizen

Heeft op 28 september 2016 om 21:37 geantwoord

Wij hebben de boeking bekeken daaruit bleek dat het inderdaad mis ging tijdens het boekingsproces, wij gaan over tot uitbetaling en hebben de klant gevraagd om zijn Iban rekeningnummer door te geven voor het terug storten van het bedrag van €134. De klacht is bij deze opgelost en de feedback zullen wij doorgeven aan de betreffende afdeling.

Reactie van de melder van de klacht Tiesto2013.-.

2 maanden geleden - Eindelijk toch een passende oplossing gevonden .hopelijk doen ze erwat mee zodat dit niet nog eens voorkomt . Dank jewel ROBIN van klacht.nl en vrijuit reizen ook uiteindelijk dank jewel voor de medewerking . Prima afgehandeld zo . Mvg Hans verbruggen

Alle klachten die gemeld zijn door Tiesto2013.-.