Klacht: Onterecht een dubbele incasso van mijn rekening geschreven

op 27 juni 2016 over fit for free in de categorie Sportclub/-school

Fit for Free had een storing bij de automatisch incasso, in mei! Hierop kreeg IK een dreigbrief toegestuud waarin stond:
Bij controle van uw ledenkaart hebben wij geconstateerd dat er een betalingsachterstand is ontstaan. U heeft Fit for Free gemachtigd om de termijnbedragen automatisch te incasseren, helaas is dit op het door u opgegeven rekeningnummer niet gelukt.
Dit is een grove leugen. Ik ben al bijna 3 jaar lid, en heb dus al 3 jaar hetzelfde rekenignummer. Nu heeft Fit for Free 2x het bedrag van €16,95 geincasseerd.
Op 20 juni jl. heb ik een betaling gedaan van €16,95 aan de balie van Fit for Free
op Zuidplein. Dat is je reinste diefstal. Ook was ik hier voor gewaarschuwd door een medewerker. Schandalig!!

Dat €16,95 per direkt wordt terug wordt gestort aan mij. Ik heb nu dus in de maand juni 3x €16,95 betaald, waarvan Fit for Free 1x onterecht heeft geincasseerd. IK MOET HET BINNEN 3 WERKDAGEN TERUG!
Hier is al eerder melding van gemaakt, maar het wordt dus totaal niet serieus genomen.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar fit for free over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door fit for free in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat fit for free een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

fit for free

Heeft op 27 juni 2016 om 08:54 geantwoord

Beste mevrouw Watchman, indien u onze voorgaande reactie per abuis over het hoofd heeft gezien, bij dezen alsnog: Allereerst willen wij u graag onze welgemeende excuses aanbieden voor het ongemak. Wegens een administratieve fout is de automatische incasso ten behoeve van de periode 26-5-2016/25-6-2016 überhaupt niet uitgevoerd. Tevens heeft u hieromtrent een betalingsherinnering ontvangen. Dit had absoluut niet mogen gebeuren. Het voorgaande hebben wij per ommegaande gecorrigeerd en wij zullen het komend weekend/begin volgende week alsnog zorg dragen voor het uitvoeren van de automatische incasso. Wederom excuses voor het ongemak. Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben dan kunt u ons bereiken via webcare@fitforfree.nl.

U heeft echter, een aantal dagen na de bovenstaande reactie, zelf het maandbedrag (ter waarde van € 16,95,-) naar ons overgemaakt. Mede hierdoor heeft u inderdaad dubbel betaald. Wij zullen de betreffende € 16,95,- zo spoedig mogelijk aan u retourneren. Met vriendelijke groet, Bas.

Alle klachten die gemeld zijn door Hematiet