Klacht: Onterecht de vlucht gemist

op 28 juni 2017 over Ryanair in de categorie Vliegmaatschappij

Beste medewerker van Ryan Air,

Een vriendin van mij en ik zijn afgelopen zaterdag vanaf airport Weeze afgereist naar Ibiza.
We hebben de heenreis een goede vlucht gehad.

Dinsdagmiddag om 13:15 uur zouden we terugvliegen. Helaas is dit net iets anders verlopen.

Wij zaten in de bus naar het vliegveld van Ibiza, waar bepaalde dingen niet meezaten: het was ontzettend druk op de weg terwijl wij tijdig weg zijn gegaan en toen kwam er ook nog eens een wisseling van de dienst bij, waardoor de reis nog meer vertraagde. Iets waar Ryan Air niks aan kan doen, maar nu het volgende.

Eenmaal aangekomen op het vliegveld (12:35 uur) zijn wij gerend naar de douane. Omdat mijn koffer nog door de douane moest en mijn vriendin voor mij was, is zij snel naar gate 9 gerend, de gate waar wij zouden vertrekken. De gate zou sluiten om 12:45 uur.
Toen zij aankwam bij de gate, stond er op het bord (waar de dames staan om paspoort/ticket te controleren) dat men aan het boarden was maar ze hadden de deuren welnet dicht gedaan. Mijn vriendin gaf aan dat het allemaal niet mee zat onderweg maar dat ze nog zag op het bord dat we gelukkig op tijd zijn. Een paar seconden later kwam ik er aan.

We konden praten wat we wilden maar het enige wat we hoorden was: no no no. Ze konden ons niet uitleggen waarom op het bord nog anders stond en stonden met strakke gezichten alleen no, no en nog eens no te vertellen.
Ontzettend teleurgesteld vroegen wat wij nu moesten doen. Het enige wat we kregen te hoorden: information point.
Dit is geen service! Ze waren niet klantvriendelijk/gericht.

Uiteindelijk zijn wij beneden bij een Bali van Ryan Air wel goed geholpen. Dank daarvoor. Ze hebben een ticket kunnen boeken naar Eindhoven Nederland( vlucht nr. FR3542) van 19:45 uur.

U begrijpt dat dit behoorlijk wat kosten met zich meebrengt. Een ticket van € 164,- p.p, landen in Eindhoven terwijl onze auto op Weeze stond, dus ook daar zaten (benzine) kosten aan.
Drie geweldige dagen gehad maar teleurgesteld hoe dit geeindigd is.

Graag horen wij voor welke vergoeding wij in aanmerking komen.

Aletta de Weerd
Bianca Harke

Wij ontvangen graag een reactie terug en lezen daar graag wat u voor ons kunt betekenen/waar wij recht op hebben.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ryanair

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ryanair nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door deweerd1