Klacht: Onterecht BKR melding

op 01 augustus 2017 over belsimpel.nl in de categorie Telecomwinkels

Geachte meneer/mevrouw,

Ik wil via deze weg een klacht indienen over de gemaakte order.

Ik had vrijdag een afspraak bij mijn bank voor een nieuwe lening, helaas kon dat niet behandeld worden omdat er bij de BKR een codering staat van aflopende lening. Na goed nadenken waar het aan lag, nu kwam ik bij mijn verlening van mij mobiel contract met telefoon. Nu blijkt dat mijn telefoon meer van € 250,00 is en dat er dan een melding bij BKR gedaan moet worden.

Alleen is het mij nooit verteld of een melding gekomen van pas op als u deze mobiel neemt krijgt u een notering bij BKR. Als ik die melding wel gehad gekregen had ik nooit voor deze telefoon gekozen, want nu zit ik met de ellende omdat jullie verzaakt zijn om mij een melding te geven dat mijn contract genoteerd wordt bij BKR. Om er vanaf te komen moet ik nu ineens € 308,00 betalen dan gaat de codering weg. Ik ben hier dan ook niet erg blij mee.

Een BKR-registratie kan slechts worden voorkomen indien de consument een telefoonabonnement afsluit en de nieuwe telefoon in één keer afbetaald of een los toestel aanschaft. Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat de waarde van de telefoon tot € 250,- in één keer wordt betaald en de resterende € 250,- in termijnen.

Dus volgens mij berekening zou dat € 58,00 dan kom ik onder de €250,00. Dit is opgezocht door een advocaat.

Dus nogmaals hoe gaan jullie dit oplossen?

P Verhoef

Wil van de BKR melding af, los het samen met Vodafone op.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over belsimpel.nl

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over belsimpel.nl nog niet in behandeling is genomen.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door belsimpel.nl in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat belsimpel.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

belsimpel.nl

Heeft op 04 september 2017 om 16:35 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door PaulVerhoef