Klacht: Onterecht betalen na schade aan auto

op 24 september 2017 over Record Go in de categorie Autoverhuur

Beste medewerker van Record GO,

In juni hebben wij 2,5 week vanuit Alicante airport een auto gehuurd.
Het was zwarte/antraciet (donkere) Fiat Panda 5-deurs met kenteken 7866HXY.
Deze hebben wij gehuurd van 05-06-2017 t/m 22-06-2017.
Wij hebben geen verzekering afgesloten, alleen de huur van de auto.

Bij het ophalen van de auto op 05-06-2017 hebben we lang moeten wachten omdat het bij Record erg druk was.
Uiteindelijk zijn wij geholpen en hadden we heel snel een auto.
Een auto die volledig onder de krassen zat. Wij hebben weer gewacht totdat er een persoon zou komen, die zou tekenen voor het zien van de krassen.
Deze persoon kwam niet, omdat het zo druk was.
Toen zijn we weggelopen en hebben zelf foto’s van de krassen op de auto gemaakt.
Het waren veel krassen, rondom de auto.

Tijdens de vakantie hebben wij geen schades gereden of zijn er krassen op de auto gekomen door toedoen van ons.
Wij rijden 2x per dag een stukje van Albir naar Benidorm om lekker naar het strand te gaan en dat is alles wat wij per auto doen.

Bij het terugbrengen van de auto werden wij gewezen op de krassen op de auto en moesten wij daarvoor betalen, want dit kon zo niet.
Wij hadden geen verzekering afgesloten, dus waarschijnlijk worden wij daarom gestraft. Wij hebben die krassen zelf namelijk niet gemaakt.

Nu komt het erop neer dat wij € 334,97 moeten betalen voor de krassen op de auto die zij gevonden hebben, terwijl de hele auto onder krassen zat.

Ik vind dit niet netjes en dit is geen normale afhandeling.
Wij komen al jaren in spanje en hebben nooit problemen met het huren van een auto met verzekering.
Nu hebben wij geen verzekering afgesloten, krijgen een auto vol krassen mee en worden gewezen op het feit dat wij die krassen hebben gemaakt, terwijl dit niet zo is.
Hoe kunnen wij dit oplossen?

Ik hoor heel graag van u!
Vriendelijke groet,
Kees den Hertog

Als er geantwoord wordt op bovenstaand verhaal en als de € 334,97 wordt teruggestort.

Alle klachten die gemeld zijn door LdH