Klacht: Onterecht afgesloten (mobiel)

op 02 oktober 2016 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Sinds kort ben ik klant van Tele2. Mijn eerste factuur zou 25 juli 2016 van mijn rekening worden afgeschreven. 31 juli kreeg ik een sms dat de afschrijving ad EUR 26,- was mislukt. Dat ik via IDEAL moest betalen om afsluiting te voorkomen. Ik heb gebeld met de klantenservice van Tele2 om na te gaan waarom de incasso mislukt was, want ik had voldoende saldo.

De medewerker van de klantenservice heeft mij verteld dat de fout bij Tele2 ligt, want die heeft verkeerde gegevens aan de bank afgegeven. Daarom was de incasso van al de nieuwe klanten mislukt. Ik heb gevraagd of Tele2 nog een keer kon incasseren voor de maand juni en dat kon niet volgens de medewerker. Ik moest zelf het bedrag over maken naar Tele2; was EUR 63,70 voor de maand juni en niet EUR 26, want dat is slechts een deel van de eerste factuur. Heb geprobeerd te betalen met IDEAL, maar de link die Tele2 heeft opgestuurd, werkte niet. In augustus heb ik het bedrag ad EUR 63,70 overgemaakt naar Tele2. Tot mijn verbazing heeft Tele2 op 9 augustus 63,70 van mijn rekening geïncasseerd en dit bedrag heb ik laten storneren.

Eind augustus heb ik een brief ontvangen met als onderwerp de openstaande factuur ad EUR 26. Ik heb direct contact opgenomen met de klantenservice van Tele2. Ik heb gesproken met Dagmar en zij is het een en ander voor mij nagegaan en zij heeft mij verteld dat er geen factuur openstaat in mijn Tele2 (dat wist ik ook, want al mijn facturen die ik moest betalen, zijn voldaan). Ik heb haar nog gevraagd een notitie te maken over de “spookfactuur” in mijn gegevens, want ik was bang dat ik toch afgesloten zou worden.

Half september was het zover en ben ik zonder pardon afgesloten; ondanks dat alle facturen betaald zijn. Ik heb meerdere medewerkers van de klantenservice gesproken; heeft niet veel opgeleverd.

Ik heb een mail van Tele2 gekregen dat ze het uitgezocht hebben waarom ik afgesloten ben:
Voor de maand juli hebben we nog geen betaling ontvangen voor de maandelijkse aflossing van je toestel ad EUR 26,-.

Voor de maand juli heeft Tele2 een bedrag ad EUR 47,02 geïncasseerd van mijn bankrekening (dit bedrag is inclusief de EUR 26/ Toestelkosten.

Ik heb het uitgelegd aan de klantenservice; ticket is voor de zoveelste keer
aangemaakt. Maar daarna niets vernomen van Tele2. Ik heb daarna weer contact opgenomen met Tele2 en het advies dat ik heb gekregen:
– als ik aangesloten wil worden, moet ik de EUR 26 betalen (waarschijnlijk zal ik ook in november EUR 28 heraansluitingskosten moeten betalen);
– en een vergoedingsformulier invullen om mijn te veel betaalde geld terug te vragen.

Intussen heb ik een bankafschrift, waaruit blijkt dat de facturen zijn voldaan plus contract en facturen opgestuurd naar Tele2. Helemaal niets van Tele2 vernomen. Mijn conclusie is dat Tele2 zijn financiële administratie niet op orde heeft.

Nu heb ik een mobiel waar ik niet onbeperkt mee kan bellen en (onbeperkt) internetten behalve als ik WiFi heb.

- Uitzoeken waarom de Spookfactuur ad EUR 26, mij blijft achter volgen ondanks dat de facturen zijn voldaan.
- vergoeding ontvangen over de periode waar ik geen gebruik heb kunnen maken van de diensten van mijn mobiel ( onbeperkt bellen & internetten).
- ik wens een verontschuldiging van hen te ontvangen voor het zonder pardon afsluiten van mijn mobiel.
- ik wil gedeeltelijk mijn abonnement opzeggen bij Tele2

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tele2

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tele2 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door HAS2