Klacht: Onterecht aanmaningskosten berekend

op 15 september 2016 over EWP European Warranty Partners SE in de categorie Verzekering

N.a.v. van een vorige aanmaningsbrief de betaling inclusief de aanmaningskosten voldaan en de nieuwe SEPA machtiging middels post verstuurd. Dit als gevolg van een geweigerde incasso eerder. Normaliter kan, wanneer er een doorlopende SEPA incasso is afgegeven, in een volgende batch de incasso wederom weer bij de bank worden aangeboden.

Ondanks het mij onduidelijk was waarom er weer een nieuwe SEPA incasso nodig was, heb ik deze toch maar naar jullie opgestuurd. Nu enkele maanden later blijkt dat er niet is geïncasseerd van mijn rekening. Na het verifiëren bij de bank blijkt namelijk dat er geen afgekeurde opdrachten zijn. Wel is er weer aanmaningsbrief inclusief kosten verstuurd, zonder vooraf een herinneringsbrief te versturen, dat is niet charmant en onwettelijk in Nederland. Zo is ook de toonzetting van de brief niet fijn te noemen. Er is besloten om de verzekering op te zeggen, eerste goede oplossing wat mij betreft! Na telefonisch contact blijkt dit alleen mogelijk per contract verval datum, de administratie gaat hier over en niet beide ondergetekende ( Raad van bestuur), volgens de medewerker (hilarisch).

Aangezien ik na 4 dagen nog steeds geen reactie heb ontvangen op mijn eerdere mail, besluit ik een reminder te sturen. Wat blijkt, het mailadres bestaat ineens niet meer!

De Duitse pünktlichkeit is ver te zoeken bij EWP!

Opzegging contract per direct, na betaling enkel verschuldigde premie van €15,98.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over EWP European Warranty Partners SE

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over EWP European Warranty Partners SE nog niet in behandeling is genomen.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door EWP European Warranty Partners SE in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Ramwier