Klacht: Onterecht.

op 31 augustus 2016 over Syncasso in de categorie Incassobureaus

21 -10-2015 is er een brief gekomen van groenenwegen ( dat was de naam voor de fusie) dat loonbeslag zou geleg worden op onze loon dus van mij en mijn man … het ging over een onterechte schuld van pensionenfonds van bedrijfberoep…we hebben contact gehad met pensionenfonds en inderdaad was onterecht en is alles gecrediteerd … maar toch blijven de bedrijging komen omdat de kosten dat de incassobereau heeft gemaakt moest betaald worden … maar nu heeft mij man eindelijk werk en werk via een uitzendbereau we zijn aangemeld bij stadsbank oost nederland en toch is de loonbeslag uotgevoerd voor een 50% dus we kunnen niet meer de vaste lasten betalen …

Ik heb contanct gehad met syncasso en zonder succes kreeg ik te horen dat de formulier om de vrijlaten bedrag te herberekenen kan pas verstuurd worden als de geld bij hun is binnen verwerkt.

1. Graag wil ik weten als dat zomar toegestaan is ...in de wet dat iemand onterecht heeft incassobereau ingeschakeld en na herkenning van fout toch moeten we de kosten betalen van de incassobereau.
2. 50% van de loon en geen rekenning mee houden van vaste kosten hoe krijg ik dat die mensen op verstaan dat ik niet meer schulden wilt hebben .?

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Syncasso over deze klacht.

Bericht van Syncasso

8 maanden geleden - Syncasso heeft kennisgenomen van de klacht. De verantwoordelijke afdeling is op de hoogte gesteld en zal klager persoonlijk berichten. Syncasso Afdeling Kwaliteit-Compliance-Legal

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Syncasso in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Syncasso een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Syncasso

Heeft op 07 september 2016 om 14:11 geantwoord

In de bovenstaande kwestie heeft Syncasso op 30 augustus jl. een bericht verstuurd naar de betrokkene, waarin wij aangeven wat er nodig is voor een herberekening van de beslagvrije voet. Tevens hebben wij de gang van zaken met betrekking tot dit dossier uitvoerig aan de betrokkene toegelicht. Wij vertrouwen er op deze klacht hiermee naar behoren te hebben afgehandeld.

Heeft op 12 september 2016 om 18:47 geantwoord

Goede dag , er is nog niet helemaal op goede orden... na zo veel keer bellen en bellen eindelijk heb ik een hele aardige meneer aan de lijn gekregen en heeft veel voor me gedaan binne de organisatie (syncasso) zou de beslagvrijevoet herberekenen worden ... en dat is inderdaad gebeurd maar nu is gebleken dat de werkgever te weinig heeft bij gedragen omdat de koffie geld of de onkostenvergoeding had de werkgever niet bij gerekend in de berekenning dus ik mag als toch nog mijn geld fluiten ! ... als toch nog vind ik heel onredelijk omgaan ... als toch nog bedank ik in openbaar de meneer S. Dat danks aan hem is in ieder gevaal in behandeling genomen ...hoop in binnen kort te melden dat alles is goed gekomen ...

Alle klachten die gemeld zijn door Lanenajanssen