Klacht: onredelijke eis en pressie

op 20 juni 2017 over DAS in de categorie Verzekering

Heb het incassobureau gebeld met de mededeling dat ik meer kon gaan aflossen per maand, van 50 naar 250 euro. De mevrouw aan de telefoon was daar blij mee noteerde het bedrag en wanneer de eerste betaling gedaan zou worden. Dit is, zoals voor zoveel mensen, aan het einde van de maand als het salaris gestort wordt.
De mevrouw zei het te overleggen met haar collega en dat ik teruggebeld zou worden. Dit is gebeurd maar de uitkomst was dat ik dezelfde dag het 1e toegezegde bedrag zou moeten storten omdat anders een ‘procedure’ gestart zou worden??? Ik zei dat mij dat niet lukte omdat mijn salaris pas over 2 weken gestort wordt en ik het bedrag niet op mijn rekening heb staan. Dit was niet akkoord en het moest diezelfde dag overgemaakt worden, omdat het al zo lang loopt! Daarbij komt dat op de brief van 22/2/16 staat dat er iemand langs komt als de betalingsregeling niet nagekomen wordt, waarna een procedure gestart wordt. Ik heb steeds betaald, nog nooit iemand gezien en ze dreigen met het starten van een procedure!

Ik ben tevreden wanneer het incassobureau mij in de gelegenheid stelt om aan het eind van deze maand de eerste, veel hogere termijn te betalen. In plaats van mij onder druk te zetten en meer problemen te creëren dan nodig. Omdat ik dan moet gaan lenen wat niet wenselijk is en er op die manier nog meer geld terug betaald moet worden.

2 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar DAS over deze klacht.

1 dag geleden - Deze klacht is zojuist door DAS in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door baaskonijn