Klacht: onrechtmatige facturen

op 09 oktober 2017 over Van Dijk Educatie in de categorie Boekhandel

Van Dijk levert schoolboeken van mijn dochter. Je bent verplicht om de VRIJWILLIGE bijdrage aan school via Van Dijk te betalen anders krijgt je kind de GRATIS schoolboeken niet. Vervolgens, zoals vorig jaar ook gegaan is en afgesproken, ik bestel de boeken en neem DIRECT daarna contact op met VanDijk, die ERKEND dat zij die bijdrage incasseren terwijl dat juridisch VERBODEN is op die wijze te doen. Dus beloven dat bedrag eraf te halen.
Vervolgens wachten wachten, geen aangepaste factuur van 56 naar 12,95 (verzekering en administratiekosten) bellen lukt niet, ze zijn totaal onbereikbaar telefonisch. Uiteindelijk via telefoon, na 21 minuten in de wacht, een jongeman gesproken die helaas geen bevoegdheid had en niks mocht zeggen en kon doen. Aanmaningskosten hoppa eroverheen. (gesprek is opgenomen)

Uiteindelijk via de chat een medewerker met wel bevoegdheden die toegezegd heeft dat zowel de aanmaningskosten als die onrechtmatige inning van 34 euro eraf gehaald zouden worden. En ik alleen de 12,95 moet betalen van verzekering en administratie kosten.

Ik maar wachten op aanpassing bij facturen online, maar die bleef op € 89 staan. Dus maar weer eens een bericht naar klantenservice. Ze wachten lang met beantwoorden.

Vandaag uiteindelijk om 14:13 een bericht, credit factuur zou ontvangen zijn en moet naast verzekering 4,95 administratie kosten betalen, wacht niet te lang , anders komen er aanmaankosten bij.

Nou dat lang… 3 uur later wil ik betalen, wederom GEEN factuur van 12,95 maar een van 52,95 ! Aanmaankosten !

Dat jullie totaal onbereikbaar zijn, een bende maken van de administratie , daarnaast de beschadigde boeken NIET terughalen en niet noteren. Naar KINDEREN dreigmailtjes en facturen sturen ipv netjes naar de ouders een factuur te sturen. Vervolgens een week wachten met reactie op verzoek om correcte factuur en dan binnen een paar UUR al weer 40 euro boete over 12,95 te gooien is volstrekt belachelijk.

Daarnaast is het verplicht betalen van ouderraadbijdrage voor je boeken voor je kind kunt bestellen simpelweg VERBODEN. Dus stop daar gewoon mee.

40 euro aanmaankosten retourneren
boeken biologie en nederlands (zwaar beschadigd bij aankomst) inruilen.

En anders ALLE boeken terug halen en ga maar uitleggen aan mijn kind dat ze geen schoolboeken meer krijgen kan.

De school leg ik het verzoek neer een andere leverancier te zoeken.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Van Dijk Educatie over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Van Dijk Educatie in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Van Dijk Educatie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Van Dijk Educatie

Heeft op 10 oktober 2017 om 08:25 geantwoord

Beste Louisa,

Wij vinden het vervelend om te horen dat je niet tevreden bent!

Op verzoek van de school worden de schoolkosten tijdens het bestellen verplicht gesteld. Na het bestellen van de schoolkosten heeft de klant altijd recht op 14 dagen bedenktijd. Dit is wettelijk verplicht in verband met de wet koop op afstand. De schoolkosten innen wij voor de school, wanneer u het hier niet mee eens bent verwijzen wij u daarvoor ook door naar de school.

Het leveren van de gratis boeken hangt niet af van de betaling voor de schoolkosten. Wij hebben de boeken 21 augustus 2017 al geleverd.

Inmiddels hebben wij de schoolkosten geannuleerd. Hiervoor hebben wij een creditnota aangemaakt van € 34,00, hiermee komen de aanmaningskosten automatisch te vervallen. Er staat nu nog een bedrag van € 12,90 open wat betaald moet worden.

Voor de boeken \"Biologie\" en \"Nederlands\" hebben wij een vervangend exemplaar aangevraagd. U ontvangt dan 2 vervangende exemplaren met daarbij verdere informatie wat u met de oude exemplaren mag doen.

Hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,
Annemiek
Afdeling klantenservice

Heeft op 10 oktober 2017 om 08:32 geantwoord

Die 12,95 zou ik gisteren betalen, enige optie die ik had was € 52,95 betalen. Dit heb ik gedaan, dus wil de 40 euro aanmaningskosten terug ontvangen ! Heb onder protest betaald om in elk geval te voorkomen dat jullie een deurwaarder gingen sturen. 21 augustus zijn de boeken geleverd, ik heb vanaf 23 augustus proberen te bellen maar waren jullie onbereikbaar, 4 september heb ik medewerker gesproken die ervoor zou zorgen dat er factuur voor 12,95 zou komen, dit is niet gebeurd... die factuur voor 12,95 is nooit gekomen. Gisteren dus wederom 52,95 op factuur, de dagen ervoor een factuur van 89,95.

Dus zodra jullie die 52,95 op jullie rekening zien komen ontvang ik graag die 40,00 retour !

Bericht van Van Dijk Educatie

2 maanden geleden - Dat is vervelend dat u al € 52,95 heeft overgemaakt! Wanneer u € 12,95 naar ons rekeningnummer had over gemaakt was het voldoende geweest. Wanneer wij de € 52,95 hebben ontvangen gaan wij deze gelijk weer terugboeken. Sorry voor het ongemak. Vriendelijke groet, Annemiek Afdeling klantenservice VanDijk

Reactie van de melder van de klacht Louisa123

2 maanden geleden - EN NU krijg ik deze mail weer..... Ons kenmerk: CQ2965 Beste Thyrza, We zien de volgende factuur nog open staan Koop Gebruikt 000021 Administratiekosten EUR. 4,95 21% 000031 1083 Wordt door Van Dijk Educatie gefactureerd en door de school EUR. 34,00 0% geleverd: ) 000050 Regeling vervanging bij schade of diefstal EUR. 7,95 21% ------------------- Totaal te betalen EUR. 46,90 Mocht je nog verdere vragen hebben horen we de graag. Vriendelijke groet, Romy Pasman Afdeling Klantenservice Leg mij nou maar eens uit wat hier mis gaat ? Nu weer dit, wat voor bende is het bij jullie op het moment ?

Alle klachten die gemeld zijn door Louisa123