Klacht: Onrechtmatig geld innen

op 13 februari 2018 over Ziggo in de categorie Alles-in-1

Ik heb een overeenkomst tot en met 22 februari 2018.
Dit was een aanbieding van een jaar. 80 euro met 20 euro korting.
Ik heb op 9 januari 2018 het abonnement gewijzigd per 22 februari.
Ik heb een abonnement besteld van 62,50 plus bellen 10,95,
Ik krijg nu (13-2) een factuur waarop het abonnementsgeld voor maart 80 euro bedraagt.

De medewerker zegt dit klopt. De wijziging ligt in de toekomst. Wij crediteren dit bij de volgende factuur. Ik vind dit onrechtmatig. Ik heb per 22 februari een goedkoper abonnement, en toch ga je eerst die 80 euro en nog andere extras innen. Ze hebben meer dan 4 weken de tijd gehad om een wijziging door te voeren. Het lijk of ze dit bewust doen of hun ICT is ernstig niet op orde.

Ik krijg vast geen rente.
Mijn tip wijzig nooit meer je abonnement want je krijgt alleen gedoe. Ben vorig jaar 6 maanden bezig geweest om t in orde te krijgen!

Ik ben tevreden als ziggo voortaan wijzigingen doorvoert met de eerstvolgende factuur. In mijn geval betaal ik nu 50 euro teveel, die ik een maand later terug krijg. In veel huishoudens betekent dit dat er echt minder boodschappen gedaan gaan worden die maand. Ik vind dit echt niet ok.
Ziggo is hier alleenleverancier, dat leidt blijkbaar tot een arrogante houding. Dat vind ik jammer, want hun product is verder prima.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ziggo

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ziggo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Mapo