Klacht: Onprofessionele instructeur

op 15 juni 2018 over IQ-DRIVE in de categorie Rijscholen

1,5 jaar geleden ben ik begonnen met lessen bij IQ Drive. Ik kreeg te maken met een zeer onaardige instructeur (Dhr. Ribai uit Haarlem) met weinig geduld. Tijdens een van mijn eerste lessen kreeg ik een korte en onduidelijke uitleg over het gebruik van de koppeling en wanneer ik welke versnelling moet gebruiken. Helaas begreep ik dit niet direct en vroeg om verduidelijking. Dit was de eerste keer wanneer de instructeur geïrriteerd reageerde en het me niet nogmaals wilde uitleggen; ‘je bent niet achterlijk, ik heb het je net verteld.’ Ik ben hiervan geschrokken en heb vervolgens zelf online moeten opzoeken hoe het zit met het schakelen.
In de lessen die volgden was de instructeur niet spraakzaam, behalve op het moment dat ik iets verkeerd deed. Ik was bang om fouten te maken. Ik zat soms met tranen in mijn ogen bij deze meneer in de auto omdat hij vaak boos, schreeuwend en geïrriteerd reageerde als ik een fout maakte. Een van de eerste keer file parkeren ging niet zo goed, ik vroeg aan de instructeur of ik het nogmaals mocht proberenoefenen: ‘nee joh, je kan het toch niet, we gaan verder.’ Ik heb IQ-Drive gebeld en het gedrag van deze man uitgelegd. Echter hadden ze geen begrip voor de situatie en kon ik niet overstappen naar een andere instructeur.
De druppel voor mij was toen we tijdens mijn lestijd zowel naar zijn huis gingen omdat hij even pauze nodig had en naar een bouwmarkt gingen om onderdelen voor zijn auto te halen. Gelukkig stond mijn examen binnenkort al ingepland en ook al zou ik het niet halen, was ik blij als ik van deze rijschool en instructeur af zou zijn. Een uur voor mijn examen had ik nog een rijles en gingen we de stopopdracht nog eens oefenen. Ik vroeg aan mijn instructeur of ik het goed gedaan had. Hij snauwde me af en zei: ‘alsof ik jou dat nu ga vertellen, dat moet je zelf weten’. Mijn examen heb ik uiteraard niet gehaald. Op teveel punten die niet tot matig behandeld zijn tijdens mijn lessen ben ik gezakt.
Ik ben nog dezelfde dag overgestapt naar een andere rijschool in de buurt en heb ervaren hoe fijn auto rijden en autorijles ook kan zijn en voor ik het wist had ik mijn rijbewijs. Dit is iets waar IQ-Drive en deze instructeur niet aan voldoet.

Ik hoop dat mensen die rijles nemen dit lezen en op de hoogte gesteld worden over het lage niveau van IQ-Drive. onprofessionele ZZP'ers worden ingezet met als gevolg vervelende en onprofessionele rijlessen.
Mijn advies: kies een lokale rijschool en lees recensies van de voren.

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IQ-DRIVE

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IQ-DRIVE nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door nt23