Klacht: Onnodige kosten!

op 31 januari 2014 over Fa-Med B.V. in de categorie Betalingsdiensten

Op donderdag 30 januari jl., gisteren dus, heb ik van Fa-Med een brief ontvangen inzake een nota.

In deze brief staat dat mijn betaling a €20,52 nog niet is ontvangen en het verzoek dit voor 6 februari a.s. in orde te maken. Tevens staat er dik gedrukt: “controleer of uw nota al is betaald”.

Aangezien ik deze betaling op vrijdag 24 januari jl. heb voldaan, heb ik op de website gekeken of mijn nota al betaald is. Vervolgens krijg ik de melding te zien dat deze nota “gedeeltelijk is betaald”. Dit bevreemd mij, aangezien de betaling reeds volledig door mij is voldaan.

Naar aanleiding van die melding op de website heb ik telefonisch contact gezocht. Dit was echter behoorlijk zoeken, aangezien er op de brief wordt aangeraden telefonisch contact te zoeken maar er geen enkel telefoonnummer op de brief vermeldt staat. Telefoonnummer op internet eenmaal gevonden, kreeg ik een medewerker aan de lijn die vanaf moment één erg onvriendelijk was. Ze nam niet eens de moeite om te vragen met wie ze sprak. De eerste vraag die ze mij stelde, zonder dat ik überhaupt mijn naam had kunnen noemen, was wat mijn postcode en huisnummer was. Vervolgens wilde ik mijn vraag stellen en viel deze dame mij continu in de rede. Vanaf dat moment had ik al niet het idee dat ik geholpen zou worden, integendeel!

De vraag was simpel die ik stelde: wat wordt er bedoeld met gedeeltelijk betaald?
Toen vertelde deze dame dat mijn betaling a €20,52 op 27 januari jl. wel was binnen gekomen, maar dat de incassokosten a €40,00, welke pas op 30 januari jl. in rekening zijn gebracht, niet zijn ontvangen.

Deze zaak bevreemd mij om een aantal zaken:
De brief gedateerd op 30 januari jl. heb ik ontvangen(!) op 30 januari jl. Dit is toch erg vreemd dat een brief verstuurd op de 30ste ook ontvangen wordt op de 30ste. Daarnaast vertelde de medewerker mij dat mijn betaling (overgemaakt op 24 januari jl.) dus al op 27 januari jl. is ontvangen. Vervolgens heeft Fa-Med dus 3 dagen later alsnog een brief gestuurd dat ik nogmaals €20,52 moet betalen én incassokosten van €40,00. Hoe kunnen er alsnog incassokosten in rekening gebracht worden als er door een medewerker van Fa-Med wordt bevestigd dat mijn betaling al was ontvangen?!

De medewerker die ik aan de lijn had wilde niet meewerken aan een oplossing en was erg klantonvriendelijk. Daarnaast liet ze me niet uitspreken. Ben dan ook geen stap verder gekomen en moraal van dit verhaal; de incassokosten moet ik alsnog betalen.

Als de incassokosten a €40,00 en de wettelijke rente a €0,06 geschrapt worden.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Fa-Med B.V. over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Fa-Med B.V. in behandeling genomen

Bericht van Fa-Med B.V.

3 jaren geleden - We hebben telefonisch met u gesproken en de situatie doorgenomen. Mocht u nogmaals een toelichting willen dan horen wij dit uiteraard graag. Met vriendelijke groet, Famed

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Fa-Med B.V. een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Reactie van de melder van de klacht LB84

3 jaren geleden - Ik ben inderdaad telefonisch door een medewerker van uw organisatie benaderd. Zij deed mij een voorstel waar ik me niet in kan vinden. Zodoende zou er wederom intern overleg gepleegd worden en mij van de uitkomst op de hoogte brengen. Zodoende verneem ik graag jullie reactie. Mvg, Linda

Alle klachten die gemeld zijn door LB84