Klacht: Onnodige kosten gemaakt

op 13 mei 2017 over Ryanair in de categorie Vliegmaatschappij

Wij zijn 10 mei voor 4 dagen naar Santa Ponsa gegaan. Daar we een soort van last minute geboekt hebben waren de vliegtijden waardeloos. Nu neem je dat op de koop toe. Komen we op het vliegveld in Weeze, bleek dat ik (gespannen de reis geboekt door omstandigheden) niet mijn geboortenaam in had gevuld, maar mijn roepnaam. Is natuurlijk niet handig en toen ze er op het vliegveld in Weeze achter kwamen kregen we een kostenpost van maar liefst EUR 160 voor onze kiezen. De meneer aan de balie zei ons dat we nu op de terugreis alleen maar moesten inchecken aan de balie in Mallorca en dat voor de rest alles geregeld was. Komen we daar voor de terugreis, werden we van het kastje naar de muur gestuurd en ons werd netjes medegedeeld dat als we niet mee zouden werken en EUR 50,00 zouden betalen dat ik dan niet naar huis zou kunnen. Wel hebben we een smsje gehad van 1 of ander vaag nummer dat we online moesten inchecken, omdat we anders 50 Euro moesten betalen. Dat smsje hebben we ten eerste niet op tijd gelezen en ten tweede leek het erg op SPAM. Dit ook omdat de meneer van Ryanair bij de heenreis had verteld dat we bij de balie moesten inchecken. Na drie keer heen en weer gestuurd te zijn en op zeer onbeschofte manier behandeld te zijn kregen we eindelijk onze ticket.
Nu is ook op de heenreis nog iets voorgevallen. We stonden aan de grond, bleek het vliegtuig naar een verkeerde plek gestuurd te zijn met als gevolg dat we een half uur vertraging hadden. (we waren onderhand de dag al kwijt omdat we pas om 8 uur geland waren). We kwamen na de vertraging bij de bus die ons naar het hotel moest vervoeren, maar er werd op daar op een zeer onbeschofte manier verteld door de buschauffeur dat we maar een sigaret moesten gaan roken (wij roken niet) en dat de bus pas een uur later zou vertrekken. Onze bus was al weg namelijk. We hebben toen maar een taxi genomen, want we hadden niets gegeten. We zouden namelijk iets gaan eten in Santa Ponsa. Dan hadden we nog iets aan de avond. Voordat de bus zou vertrekken was het 22.00 en we zouden dan rond 23.00/23.30 bij ons hotel arriveren. Kosten 45,00 EURO.

We zouden tevreden zijn met enige compensatie voor de gemaakte kosten op het vliegveld. Zeker de extra 50,00 EURO en dat de taxi vergoed zou worden twv 45,00 EURO

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ryanair

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ryanair nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Jeanette du Floo