Klacht: onnodig wachtend en geld betalen

op 16 juli 2012 over UPC in de categorie Alles-in-1

Wanneer ik de klantenservice van UPC wil bereiken, krijg ik voordat ik in het menu terecht kom, eerst te horen wat de kosten zijn voor dit gesprek. Sta eens stil bij het feit dat een klant geld moet betalen (0,10 ct/m) voor telefonische service. ik vind dat niet vanzelfsprekend. Om mij zo lang mogelijk telefonisch met UPC te verbinden krijg ik te horen waar ik de kosten van mijn mobiele telefoon kan opzoeken, iets wat compleet irrelevant is aan dit gesprek. Vervolgens krijg ik te horen dat het gesprek kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden. Daarna, om zo snel mogelijk geholpen te worden, een adres controle. postcode inspreken, adres inspreken, huisnummer inspreken. Waarom adres inspreken als er met postcode huisnummer al getraceerd kan worden wie belt? Ik ben geirriteerd als ik daarna ook nog mijn klantnummer moet inspreken zodat UPC zeker weet met wie ze spreken. Ik ben bijna een minuut aan de telefoon voordat ik uberhaupt het hoofdmenu heb bereikt. Als je vanuit de klant denkt, die geld betaald om zijn doel te bereiken, ben ik van mening dat je veel te lang aan de telefoon gehouden wordt, met als doel je die 0,10ct/m te betalen. Dat moet anders kunnen

- geen introductie betreffende kosten van mobiele providers; niet interessant
- geen teksten over trainingsdoeleinden; niet interessant
- kortere identificatieprocedure: klantnummer is voldoende! ipv postcode, straat, huisnummer, klantnummer

Alle klachten die gemeld zijn door blomrevivi