Klacht: Online houdt zich niet aan de hun gemaakte afspraken.

op 05 oktober 2016 over Online in de categorie Alles-in-1

Mijn moeder heeft mid-december 2013 besloten om een contract aan te gaan bij Online naar aanleiding van een aantrekkelijke aanbieding. Het klonk haar hartstikke mooi in de oren om verleid te worden door een abonnement waarbij de eerste 3/6 maanden het totaal bedrag ”maar” €10 euro was, met de rest van het contract (totaal 2 jaar) het normale tarief. Vanaf het begin af aan was ik al ontevreden over de internet snelheid die mij aangeboden was. Ver beneden peil. Heb hier meerdere malen contact over gehad met Online, zonder enig succes. Na een klacht op klacht.nl of consumentenbond hebben ze dan eindelijk contact met ons opgenomen om tot een oplossing te komen.
De oplossing voor beide betrokkenen waren, het contract zou gewijzigd worden naar een 1-jarig contract, ZONDER verlengen. Daarna zou alles abrupt stop gezet worden. (Jan-2015)
Dit is later ook allemaal doorgevoerd in Mijn Online waar we ons aangepaste contract konden terug vinden.
Destijds hadden we naar mijn weten nog om en nabij 9 a 10 maanden te gaan met een zwakke internet verbinding.
In December 2014 waren wij inmiddels aan het kijken voor een andere provider en ons ook was gevallen op UPC, en hebben hier dan ook een abonnement afgesloten. Ik heb Online in Dec-2014 nog gecontacteerd met een duidelijke bevestiging dat wij inmiddels een ander contract hebben en nog steeds geen verlenging verwachten.
Wij zijn inmiddels vrolijk gebruik gaan maken van UPC, met telefonie, TV en Internet met GOEDE snelheid.
3 maanden later (Maart-2015) kijkt mijn moeder haar rekening afschriften na en ziet ze tot haar verbazing dat Online nog 3 keer is af wezen schrijven voor abonnement geld.. Die naar mijn weten al opgezegd had moeten zijn. Wij hebben dat geld uiteindelijk terug geboekt door de bank.
Later heb ik toen ook contact gezocht (telefonisch) met Online om de situatie uit te leggen, dat ons bepaalde dingen toegezegd zijn enzo.
Vervolgens is het inderdaad hun fout dat het doorgelopen is, en hun zouden het rechttrekken. 1 maand later ligt er een dossier in de bus van Intrum Justitia of wij €90 + €40 willen overmaken omdat er 3 maanden geen abonnementskosten zijn betaald… Ho eens!
Zo ben ik de eerste maanden over en weer gestuurd, en later bleek dat ze zelf een persoon van Intrum op de administratieve afdeling hebben rondlopen. Ik heb tijden (zonder succes) gewacht op een oplossing/einde van het hele verhaal.. Totdat wij vandaar weer van Intrum aan de telefoon te horen kregen dat wij dat bedrag ALSNOG moeten voldoen. Ik heb de beste mevrouw de situatie uitgelegd (zoals je dat iedere keer kan doen als je iemand anders aan de lijn krijgt) maar mevrouw zei maar dat ik een bezwaarschrift moest indienen, en ik maar alle bewijzen moest aanleveren. Op basis daarvan heb ik Online gepoogd te bellen, waarna ik iemand aan de lijn krijg, om uit te leggen hoe de situatie in elkaar steekt, doodleuk de haak erop gegooid wordt!
Ben het hier zeker niet mee eens, Online zal de meeste gesprekken wel opgenomen hebben dus luister die maar eens goed terug als bewijsmateriaal dat JULLIE fout zijn geweest!

Online moet dit z.s.m recht trekken, met ons en Intrum Justitia! Dossier bij Intrum mag van mij ingetrokken worden en een gemeend excuus van Online! Wij zijn inmiddels een 1.5 jaar verder en nog zitten wij met alle ellende van jullie.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Online

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Online nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Renate.Kleefstra