Klacht: Onleesbare incasso brief zet aan tot verwarring

op 07 september 2017 over DAS in de categorie Verzekering

Ik zou graag een klacht indienen voor de verwarring die onstaat door de Incassobrief die DAS mij stuurde.

Deze brief waaraan een acceptgiro is bijgevoegd is bijzonder lastig te ontcijferen om de volgende redenen:

1. Als ik via internetbankieren de acceptgiro wil betalen dan geeft de site aan dat het betaalkenmerk onjuist is. Het gaat hierbij om een 15 cijferige code die niet werkt.

Nadat ik hier meerdere malen online gezocht heb wat het probleem kon zijn is het voor mij nogsteeds onduidelijk waarom het niet werkt.

2. Ze geven aan dat ik het geld overgemaakt moet worden naar een betaalingskenmenk met cijfers en letters wat later aangegeven word als Dossiernummer. Leuk en aardig, maar waar willen ze dat ik dit invul.

3. Daarnaast staan er meerdere verschillende rekeningnummer in zowel de brief, dit lijkt me vooral heel erg onnodig en zorgt voor nog meer verwarring.

4. Vanwegen alle verwarring over nummers probeerde ik mijn geluk op de website van DAS. Hier moest ik mijn Dossiernummer invoeren als ik met IDEAL zou willen betalen. Ik voer hier mijn Dossiernummer in (wederom met letters en cijfers ), wat uiteraard niet werkte omdat het nummeriek moest zijn. Deze nummerieke code is in de brief compleet onvindbaar.

5. Ga ik verder zoeken op de website van DAS Incasso dan lijk ik altijd weer uit te komen bij hun verzekeringen. Ik weet niet of dit opzettelijk is of simpelweg slecht geordent maar het helpt niet echt mee als je gewoon simpelweg een antwoord zoekt op de vraag waar ik het geld heen moet sturen en hoe.

6. In de brief staat heel leuk aangegeven dat ze het liefst hebben dat het per acceptgiro overgemaakt word. Ik weet niet of ze werkelijk dat gele papiertje onder aan de brief bedoelen maar in dat geval wil ik ze graag bij deze informeren dat mensen die na 1990 geboren zijn geen idee hebben wat ze daarmee moeten. (dit lijkt misschien stom maar wij zijn opgegroeit met internetbankieren)

Ik ben tevreden wanneer DAS stopt met mensen in verwarring te brengen door brieven te sturen die niet eenduidig zijn of corresponderen met zowel internetbankieren als hun eigen website.

Ik krijg namelijk bijzonder het vermoeden dat dit met opzet gedaan word dat zij brieven kunnen blijven sturen.

Hierbij een aantal tips:

-Zet niet hetzelfde nummer onder verschillende noemers in dezelfde brief. Noem het of een Dossiernummer of een betalingskenmerk.

-Zorg ervoor dat dit nummer (hoe je het ook wil noemen ) in te voeren is op jullie website om met IDEAL te betalen.

-Zorg dat je een Acceptgiro nummer gebruikt wat in te voeren is bij internetbankieren, die van 16 cijfers lijken in ieder geval altijd goed te werken, die jullie gebruiken niet.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DAS over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DAS in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat DAS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DAS

Heeft op 19 september 2017 om 08:51 geantwoord

Geachte heer,

Vanwege privacy overwegingen onderhouden wij rechtstreeks contact met u en niet via deze website.

Na lezing van uw klacht op klacht.nl op 7 september 2017 heeft het management van DAS Incasso u meteen geinformeerd per e-mail. Het dossier is inmiddels gesloten.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Servicemanagement DAS

Alle klachten die gemeld zijn door RMouwen