Klacht: Onjuiste informatie onderzoek en behandeling waterschade Samsung Galaxy s6

op 15 juli 2017 over GSM Eindhoven in de categorie Telecomwinkels

dochterlief heeft sinds 6 mnd een Samsung Galaxy S6. Tot nu toe tevreden, zuinig mee omgegaan, geen probleem. Echter een pechgeval, in toiletpot laten vallen,
-binnen 2 sec er uit gehaald
– meer dan 48 uur in “rescueset” om vocht te onttrekken.
– deed het even wel met vreemde acties
– weer in rescueset en naar bovengenoemd professioneel bedrijf op 7 juli voor waterschade behandeling en onderzoek. Helder uitgelegd werd dat er geen garantie op reparatie kon worden gegeven en dat eventueel de achterkant beschadigd zou kunnen worden. Het onderzoek zou inhouden dat er met microscoop inspectie van het toestel zou plaatsvinden na behandeling in een alcoholbad. Binnen 2-3 dagen zou er berichtkomen, dat duurde wat langer.
Ik bellen, er werd medegedeeld dat de monteur zou ernaar kijken. Het was helaas druk.
Na 4 dagen kwam een sms binnen met de strekking “uw toestel kan helaas niet gerepareerd worden”
– bij ophalen toestel was conclusie door bedrijf : Total loss. ik heb nog specifiek nagevraagd wat de bevindingen waren van dat onderzoek. Conclusie was dat er kortsluiting hebben plaatsgevonden in het toestel waardoor het in het geheel niet meer functioneerde. De achterkant was niet alleen los zoals voorspeld was maar ook de bedekkende folie was grotendeels weg.
-wij stonden op het punt het toestel weg te gooien…

Een vriendinnetje van dochter kreeg het toestel vreemd genoeg weer geheel aan de praat: ze had ergens op een forum gelezen dat het laten vallen op een vloerkleed soms iets opleverde (ik kan de logica hier ook niet van inzien maar goed). Wat bleek?
Het toestel functioneert weer, zonder enige vorm van reparatie.

-Ik verhaal gehaald bij bovengenoemd bedrijf, mijn verbazing geuit dat het toestel na onderzoek en behandeling geheel was afgeschreven. Duidelijk gemaakt dat wij niet verwachten ons geld terug te krijgen, maar wel verwachten kloppende informatie terug te krijgen.
-De verkoper stelde nu dat hun onderzoek zou inhouden kijken of scherm, accu, USB poort vervangen zou leiden tot herstel van het toestel.
Als dat niet voldoende is, dan is het toestel dus een “Total loss”.
-mijn conclusie: dit is ons zo niet verteld. Bijkomend vind ik het onbegrijpelijk dat het toestel dus wel weer functioneert terwijl het bovengenoemde bedrijf dit afgeschreven had. En ik het dus zou hebben laten recyclen!

Een voorstel gedaan tot schikking:
– vervang de beschadigde achterkant van het toestel

Bedrijf wijst dit van de hand, komt ons op geen enkele manier tegemoet.
Ik heb aangegeven dat ik hun informatie in deze misleidend vind. En dat mijn vertrouwen hierin is geschaad.
En dat ik dus deze review zou schrijven.

Indien compromis volgt:
-bedrijf plaatst nieuwe achterkant op hun kosten.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over GSM Eindhoven

4 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over GSM Eindhoven nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door HaroldL